form - textarea..

Tags:    asp

Hej udviklere..

Jeg har lavet et system i ASP, hvor man kan tilføje en stor mængde tekst i et textarea, og derefter sendes det via en form til en ASP side, der ordner database osv..

Mit problem er, at hvis der er mere end 1000 tegn (sådan ca.) i det textarea, siger den bare at siden ikke kan vises, når jeg trykker submit. Er der nogen begrænsning på hvor meget der kan stå i et textarea, eller er det mig der gør noget galt? i kan se min form her:

Fold kodeboks ind/udKode 


Håber nogen kan hjælpe, for er virkeligt lost her. Har aldrig oplevet der før :S



hmmm problemet er nok i din database...
hvad bruger du til at gemme teksten i?
det er nemlig klart nok hvis du bruger VARCHAR()
du skal nok bruge TEXT



Jeg bruger noget longtext, da jeg jo ved at det kan være en lang tekst der kommer ind..

Men jeg tror ikke det er databasen, for den skulle returnere en fejlmeddelelse hvis der bliver skrevet mere end 1000 tegn, så kan ikke rigtigt forstå det :/

Har det noget og gøre med om det er POST eller GET jeg bruger i min form?



Der er forskel på, hvor lang en URL kan være i de forskellige browsere. Internet Explorer tillader kortest URL på 2048 tegn, men da du bruger POST, er det ikke problemet, for da overføres parametre i headeren.

Jeg har selv tilfælde, hvor jeg overfører tekster over 1000 tegn via en textarea, men jeg kan ikke forklare, hvorfor det går galt for dig...



Måske jeg bare skal benytte mig af et iFrame til det ;)



Hvilken database bruger du?

Post-metoden er præcist den du skal bruge da der som det er sagt er begrænsninger på længden af en GET-request.

Igen som der er blevet sagt er det sikkert dit valg af datatype i din kolonne der hakker tråden over.

Hvis du bruger MS SQL Server skal du i dette tilfælde bruge "text". Og for Access bruge "Notat" (som i den engelske udgave hedder Memo)



Jeg bruger en MySql database, hvor jeg har valgt longtext ..



t