Reklamer i posts - dårlig ide

Tags:    udvikleren.dk

<< < 123 > >>
Hej, jeg skriver dette fordi jeg mener, at reklamerne på siden er ved at tage overhånd. Jeg følte dette første gang da visse keywords automatisk blev lavet om til reklamelinks, men kunne sagtens leve med det, da det ikke var videre forstyrrende.

Men nu hvor der er kommet enorme billedreklamer i alle topics, kan jeg ikke holde min mund længere. Hvis der er noget jeg hader når jeg surfer på nettet, er det at komme ind på en side der er så plastret til med reklamebannere, at det er svært at overskue hvor det jeg skal bruge er henne. Som et har kørt hidtil med reklamebannere forudsigelige steder, har været helt fint, fordi man nemt har kunnet holde fokus det rigtige sted. Men jeg synes ikke det holder at have store reklamebilleder klods op af brødteksten.

Jeg skriver ikke dette, fordi jeg har noget imod at Kasper(TSW) får nogle ekstra skillinger ind ved reklamer, jeg skriver det udelukkende fordi jeg synes det hæmmer overskueligheden unødigt.



Nemlig! De nye reklamer i posts, gør det faktisk lidt irriterende at læse dem. Ved mig skal man lukke dem helt ned, eller scrolle ned før man kan se brødteksten.
Reklamer i posts = Dårlig idé
Reklamer i det hele taget = Fint



Jeg må se mig enig med de Per og Kasper. De nye reklamer hæmmer desværre overskueligheden, og det at lukke dem tilføjer # til URL'en, hvilket forvirrere browsere(ihvertfald FF), så man skal klikke tilbage to gange - rigmelig irreterende.



Jeg har ingen problemer med det. Min FF kan nemt tage at man lukker dem.
God side Kasper(TSW) :)



Ja de nye reklamer er virkelig irriterende. Kan godt være de kan lukkes men er som The-Freak siger altså rimelig irriterende, og så kommer de altså igen næste gang. Syntes generelt også det er fint med reklamer, men de der er altså ikke særlig gode!



Jeg har i princippet ikke noget imod reklamer, de skal bare ikke være der hvor indholdet er.

(Dette er specielt irreterende ved lave skærmopløsninger.)





Hej gutter,

Lad os starte med det positive: Jeg er glad for at I ikke _udelukkende_ brokker jer, men godt kan se at reklamer måske er svære at undgå hvis man vil køre et seriøst site af en nogenlunde størrelse. Thumbs up for det :)

Når det så er sagt, så frygter jeg lidt for jeres syn :). Kig jer omkring på sitet - kan I se at noget er ændret? That's right, der er LANGT færre reklamer! Hvis jeg er heldig, så er det stilen vi kan køre fremover - færre reklamer! Det er ikke et løfte, men det er sådan som fremtiden ser ud lige nu - ønsker I hellere at der er flere reklamer og dermed længere loadtider på hver enkelt side? Flere ting der bevæger sig? Jeg arbejder på nuværende tidspunkt på at få flere annoncører der giver mening for brugerne på Udvikleren.dk, og dermed færre annoncer som ikke gør. Det betyder måske at reklamerne ikke er låst til de positioner som sitets design er bygget omkring, men det betyder IKKE at I vil opleve reklamer ala dem på edbpriser.dk der løber ned over de ting man skal til at læse og først forsvinder efter noget tid.

Lige nu er der 1 reklame på ~75% af siderne i stedet for 3 reklamer på 100% af siderne - er det virkelig at tage overhånd? :)

Mvh.

Kasper (TSW)



Ideen er god nok Kasper(TSW), men måske implementeringen kunne foretages lidt anderledes? Eksempelvis i denne tråd skubber reklamen alt indholdet af den oprindelige post ned(igen, jeg ser fra FF, kan ikke udtale mig om IE)

Mit forslag ville være, at man laver en fast boks(altså en der ikke kan lukkes) til den reklame der nu måtte vises, og så giver den en rigmelig stor afstand til teksten, sammentidig med at man får teksten til at flyde udenom. Lidt svært at forklare med tekst, men foreksempel Microsoft Word's "Firkantet" tekstombrydning til billeder.
Ideen værende, at reklamerne er synlige, men de er ikke placeret klods op af brødteksten.



Hej The-Freak,

Interessant ide, som jeg dog forestiller mig er lidt svær at udføre i virkeligheden, hvor vi alle begrænses af HTML og CSS standarderne og de forskellige måder at fortolke disse på. FF har en tendens til at rykke teksten ned hvis der fx kommer en linje der ikke brydes af mellemrum, da den så mener at der ikke er plads når reklamen er der. IE gør det i det her tilfælde lidt bedre synes jeg, men intet af det er sådan rigtigt godt :). Hvis du klikker lidt rundt på de forskellige tråde, vil du se at FF håndterer det fint nok i en del af tilfældene.

Hvis du har konkrete forslag, fx noget kode, til hvordan det hele kan opsættes mere optimalt, så vil jeg meget gerne kigge på det. Ikke mindst hvis vi kan blive enige om hvad folk her på sitet synes fungerer mest optimalt :)

Mvh.

Kasper (TSW)



Hej The-Freak,
Hvis du har konkrete forslag, fx noget kode, til hvordan det hele kan opsættes mere optimalt...

Jeg er ikke så kendt indenfor de her markup sprog, men jeg skal nok lige få kigget på noget - stay tuned :)



Nå, det lader til at en sjov lille bug lige gjorde det hele lidt værre i visse tråde i FF. Det burde fungere lidt bedre nu - det var bestemt ikke meningen at teksten skulle skubbes ned under reklamen, om end det i visse tilfælde desværre nok er uundgåeligt :)

Mvh.

Kasper (TSW)



<< < 123 > >>
t