Smart hardware gør pc'en 1.000 gange hurtigere

Tags:    it-nyheder

Amerikanske forskere har taget patent på et stykke software, som skriver de mest brugte instruktioner i en computer, direkte ned i hardwaren på en ekstra, programmerbar processor.

Læs hele nyheden her: http://www.udvikleren.dk/Redirect.aspx?mode=version2&id=1689



Det var fandme smart!!



Fedt :O



1.000 gange? Har man ikke hørt sådanne en optimisme før? None-the-less, det bliver da dejligt anyway, selv om det "kun" bliver 250 gange hurtigere, eller endda bare 10. :P



Så kan det være min kommer til at minde om en almindelig computer;)



Daniel Jensen, det er jo ikke selve optimeringen der er et mesterværk. Det er jo måden hvorpå det bliver gjort, og det er sejt synes jeg.



Jeg synes det her lyder lidt som en and, alene det at de bruger fpga'er og man, mig bekendt, ikke kan få dem til at rende ret meget hurtige end 100Mhz, hvis det så sættes i perspektiv til en multicore processor med over 2Ghz, begynder tvivlen for alvor at opstå. desuden skal det også tages i betragtning at der sjældent er ret mange gates på en fpga, det er således også et meget begrænset antal funktioner du kan implementere.

Ideen om at profilere software, og designe hardwaren efter den, er såmænd ganske udemærket, men jeg synes ærlig talt det der er en tynd løsning.
Noget der virkelig virkelig ville batte var hvis Intel åbnede op for at man kunne redigere processorens mikrokode on the fly, eller bare dele af den. så kunne vi spare en cykel her og der, og i alt sikkert vinde 10% ekstra hastighed, hvis vi er heldige.



Ja, Martin, du har helt ret. Hvad er det egentlig du mener, Daniel Jensen?



t