ext2 gendannelse

Tags:    linux

Hej

Igår gik min ext2 harddisk ned. Jeg kørte en fsck på den, hvilket resulterede i at lost+found mappen nu er fyldt op med mapper med underlige navne. Det ser ud til at mange af filerne er i denne mappe, men hvordan får jeg dem tilbage til deres oprindelige placering igen? Er dette overhovedet muligt, eller må jeg erkende at mit system er gået tabt :D



7 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 2 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Du kan altid sidde og overføre dem manuelt.

Bortset fra det vil jeg spørge, hvorfor du bruger ext2? ext3 er noget mere stabilt, og så er der journaling.



Du kan sagtens skifte over uden problemer. Bare skriv tune2fs -O dir_index /dev/hda1 eller hvad din harddisk nu hedder.



Jeg kan ikke overføre dem manuelt :( Når jeg prøver, siger den at der ingen mappe er.
Ja jeg blev faktisk også overrasket over at det var ext2. Jeg må ha røget hash dengang jeg oprettede den partition, fordi jeg troede selv i første omgang at det var ext3.



Hmmm der var jeg for hurtig ude. Ser ud til at jeg godt kan flytte dem ud igen. Dejligt. For det ser ud til at alle filer er der. Ved bare ikke om de er korrupte nu. Nå men det finder jeg vel ud af med tiden.



Nå men nu er der nogenlunde styr over det. Kan man ikke bruge tune2fs også konventere fra ext2 til ext3?



Det burde kunne lade sig gøre, men jeg har ikke direkte erfaring med det.(aka jeg påtager mig intet ansvar hvis det går galt)



Ja. Det er jo "bare" en journal system der skal smides på :P



t