HTML vs. Java - spørgsmål...haster

Tags:    snak

Hej,

Er det indlysende at man er en dreven HTML udvikler, hvis man har mangeårig erfaring med Java?...følges det helt automatisk ad?... eller hvad?... Håber en eller anden synes at mit spørgsmål er så banalt og nemt, at jeg hurtigt kan få et svar på det ;)

4 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 2 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Nej det mener jeg bestemt ikke. Man kan sagtens kode JAVA uden at kunne noget som helst HTML. Jeg tror der er mange dygtige udviklere som ikke har beskæftiget sig særlig meget med HTML og/eller anden webudvikling.

HTML er jo betydeligt simplere end Java - Java er et fullblown programmeringssprog, HTML er "bare" et markup sprog. Kan man sætte sig ind i Java, så kan man helt sikkert også sætte sig ind i HTML. Når det så er sagt, jamen så er der jo altså ikke mange ligheder imellem de to teknologier, så du skal ikke forvente at støde på en masse ting som du straks har styr på fordi det ligner noget du kender i Java :)

Mvh.

Kasper (TSW)

Men forveksel nu ikke Java med netscapes Javascript, eneste fællesnævner for dem er vist OOP.

En Javascripter kender typisk til DOM osv mht til markup, så hvis det er JS, kan man godt forvente der ligger lidt DOM egenskaber bag vedkommende der har skrevet JS'en.

/JJ

Hej igen,

Tusind tak for svarene og for hjælpen; perfekt!

Go' weekend :-)

Hej,

Er det indlysende at man er en dreven HTML udvikler, hvis man har mangeårig erfaring med Java?...følges det helt automatisk ad?... eller hvad?... Håber en eller anden synes at mit spørgsmål er så banalt og nemt, at jeg hurtigt kan få et svar på det ;)

t