Lene Espersen nægter at svare om tele-logning

Tags:    it-nyheder

Justitsminister Lene Espersen (K) bruger valgkampen som undskyldning for, at hun ikke vil oplyse, hvor længe teleselskaber må gemme loggede oplsyninger om kunderne.

Læs hele nyheden her: http://www.udvikleren.dk/Redirect.aspx?mode=version2&id=1742



Nåhja, for det er da helt klart demokratisk at holde den slags ting hemmelige, valgkamp eller ej...



Er jeg den eneste her der syntes at de konservatives holdning til overvågning ikke er i overenstemmelse med deres enlig egen politik.

På de konservatives hjemmeside skriver de meget om det de kalder det "trygge Danmark", hvilket blandt andet omhandler et markant anti-terror politik. Men de glemmer at gøre den danske befolkning mere tryg i forhold til vores egen regering. At Lene Espersen nægter at tage stilling til dette er først og fremmest latterligt - mener simpelthen ikke holder.
Personligt vil jeg mene at Lene Espersen aldrig vil tage stilling til denne sag, og hvis hun gør, så vil resultatet ikke være at vi vil få stillet mere sikkerhed.

Vi har set utallige eksempler på dette utallige gange igennem VK regeringens tid. Utallige gange har enhedslisten prøvet at få de konservative til at give aktindsigt i Danmarks samarbejde med NSA og spionnetværket ECHELON. De konservative har konstant nægtet interesse i det, og påstået at de ville påvirke den danske sikkerhed. En udtalelse som gør at man kan føle en tvivl om at Danmark endda medvirker i ECHELON-netværket - noget som de konservative i øvrigt heller ikke ville udtale sig om.

Hvis der seriøst er nogen her der overvejer at stemme konservativt håber jeg at de har sat sig lidt ind i deres holdninger og især i deres justitspolitik.

Jeg vil dog gerne slutte med at give lidt reklame for enhedslisten som næsten er det eneste parti som har kæmpet for denne sag samt at få aktindsigt i ECHELON-sagen.



t