Bugs

Tags:    linux

Hej alle

Jeg har for et stykke tid siden installeret Ubuntu på min computer. Dog fungerer det ikke helt optimalt.

For det første tager det over 3 min. at starte op. Det lyder måske ikke at meget, men så prøv at tage tid på hvor lang tid din computer er om det. Ud over det er de 2 min og 30 sek i fuldkommen sort skærm, i stedet for at vise nogen loading-skærm.

For det andet går mit OpenOffice hele tiden ned. Nogle gange gider det ikke åbne, andre gange går det pludseligt i stå. Når jeg åbner "formater -> afsnit" lukker den programmet ned. Jeg ville gerne afinstallere det for derefter at installere det igen. Desværre er det ikke muligt, fordi det bruges af andre programmer.

Jeg har MS office på cd, og ville gerne høre om man kunne installere det, hvis man har Wine?

Jeg håber I kan hjælpe!!!



Det med MS Office skulle være muligt med CrossOver Office men så vidt jeg husker, koster det en smule penge.

Dine andre fejl du har, har jeg ikke selv oplevet. Det med lange start-tider er så fordi at Ubuntu er så brugervenligt og indeholder så meget, at det tager mere tid end normalt. Hvis du føler du er klar, kan du prøve Debian.

Min Ubuntu er også lidt langsom, men jeg har dog en loading screen. Jeg vil anbefale dig at prøve at installere Ubuntu helt forfra. Desværre har jeg den erfaring at det er lidt random om du får install fejl eller ej. På min Ubuntu server havde jeg ingen fejl første gang, men jeg ville alligevel geninstallere det. Så den næste gang kunne jeg ikke smide Apache2, PHP og MySQL på. Det nægtede simpelthen at virke. Så geninstallerede jeg det igen, og så virkede det.

Det er selvfølgelig synd at det er sådan, for Linux er bare generelt så lækkert at have med at gøre.



Office 2003 og ned efter kan alle installers i Wine.



Havde selv problemet med 2 minutters sort skærm på ubuntu på min gamle computer, prøvede at søge på internettet og på ubuntuforums.org, men kunne ikke finde noget svar :/



t