Hjælp med $_SESSION til login system

Tags:    php

Hej

Jeg skriver snart om hjælp i dette forum hver da, og her er et spørgsmål til:

Jeg har lavet et cms (content managment system) til balkanfestudvalget.dk, hvor man kan oprette, ændre og tilføje links, arrangementer og nyheder.

Dette er dog blevet spammet en del, da der kun var kodeord og brugernavns-beskyttelse på den første side. Jeg prøver nu at implementerer et loginsystem der virker over det hele ved hjælp af $_SESSION.

først har jeg en login side, der sender brugernavn og adgangskode videre via $_POST til oversigt.php. Her ser koden sådan ud:

Fold kodeboks ind/udKode 

Det virker fint med login'et der er videresendt via $_POST. $_SESSION['login'] bliver sat til "accepted", og hvis man klikker på opret ny nyhed, burde man blive sendt videre til addnyhed.php, som ser sådan ud:

Fold kodeboks ind/udKode 

Dette virker IKKE, og jeg får bare siden adgangnaegtet.php hver gang.

Nogle ideer?

Hilsen
/Aske

Ved ikke hvad der går galt, men her får du lige en lidt mere struktureret udgave. Denne løsning består af tre filer.

Fold kodeboks ind/udKode 

Indlæg senest redigeret d. 27.11.2007 18:35 af Bruger #10216
Ved ikke hvad der går galt, men her får du lige en lidt mere struktureret udgave. Denne løsning består af tre filer.

Fold kodeboks ind/udKode 

Hmm.. det virker sgu heller ikke. har lagt det op på serveren, og lavet et index.php med samme form som der ligger i login.php, men det virker ikke...

http://balkanfestudvalget.dk/test02/

Min side er hostet hos one.com. tror du det kan være noget de skal slå til før det virker???

Indlæg senest redigeret d. 27.11.2007 20:15 af Bruger #12501
man skal passe på når man leger med header, man kan lave en evighedsløkke :), hvad Gnu såvidt jeg kan se har gjort :D.
Fold kodeboks ind/udKode 

hvis man ikke skriver det rigtige i login, redirecter den til sig selv og laver samme teste som fejler igen så redirecter igen og igen og igen...og igen.
Fold kodeboks ind/udKode 

aah ja... det gik vist lidt stærkt... :) Godt spottet...

Problemet kan vel også være i selve "check-sitet"...

Ja altså det som nørden siger kan det være farligt at lege med headers... Jeg har selv lavet mange fejl med sådanne. Men kan ikk' rigtig se fejlen... :(

t