PlayStation3-chip er guf for hackere

Tags:    it-nyheder

Cell-processoren PlayStation3 er velegnet til at knække almindelige kodeord hurtigere end almindelige pc-processorer.

Læs hele nyheden her: http://www.udvikleren.dk/Redirect.aspx?mode=version2&id=1799



Well duh...
ps3 er jo et monster så hvordan kan det komme bag på nogen?



Well duh...
ps3 er jo et monster så hvordan kan det komme bag på nogen?
Haha , ja jeg tænkte det samme.



»Hvis du havde adgang til tusind PlayStations, så kunne du knække et otte tegns Linux-kodeord på få dage,« siger Nick Breese til Sydney Morning Herald.


Oh my god. Det er seriøst hurtigt. Er Linux Root-kodeord eller ikke også noget ekstrem sikreste? Personligt er mit kodeord ikke engang 8 tegn, så kan være jeg skal tilføje et par :)

Den metode der bliver sagt der bliver brugt er det en udtømningsmetode?



Næh, root-brugerens kodeord er ikke mere sikkert end en almindelig brugers password. Root-passwordet er krpteret efter samme algoritme som almindelige kodeord, og sikkerheden udgøres udelukkende af længden på passwordet.



det er måske også de färreste der har adgang til tusind playstations... og dem der har, har näppe adgang til min Linuxbox ;)



Per Sikker Hansen, det kan der være noget om. Okay, hvis længden er det eneste der betyder noget, så må det altså handle om udtømning, da det jo ellers handler om at knække krypteringen.



Jeg tror, at Sony har ramt sin største målgruppe!



t