Forslag: Vurderingsafdeling på Udv.dk

Tags:    udvikleren.dk

<< < 12 > >>
Hej Alle sammen.

Nu jeg gennem de seneste par uger, set at der tit er en eller anden som ønsker andres kommentar på deres hjemmeside eller andet produkt. Dette er selvfølgelig ikke noget dårlig, tværtimod.

Derfor vil jeg forslå at man her på Udv.dk opretter en vurderings afdeling, hvor man kan få andre udviklers kommentarer på ens produkt samt at andre kan få idéer til at videre udvikle deres egne produkter.

Er det noget som andre synes kunne være en god ide eller er jeg den eneste?



Syntes sådan nogle sider er skide gode. Især inden for grafik kan man have brug for inspiration og hjemmesider kan det da være fedt at få sin hjemmeside bedømt (med stjerner og sådan), evt. for at kunne kårer månedens brugerhjemmeside ;)

Men må indrømme at jeg bare ikke ser de ideer som nogle der ville passe godt ind på udvikleren.dk's koncept. Tror mere det ville være en god ide til et projekt man selv kunne lave. Har personligt også meget tænkt på det ;)



Syntes sådan nogle sider er skide gode. Især inden for grafik kan man have brug for inspiration og hjemmesider kan det da være fedt at få sin hjemmeside bedømt (med stjerner og sådan), evt. for at kunne kårer månedens brugerhjemmeside ;)

Men må indrømme at jeg bare ikke ser de ideer som nogle der ville passe godt ind på udvikleren.dk's koncept. Tror mere det ville være en god ide til et projekt man selv kunne lave. Har personligt også meget tænkt på det ;)


Først. Godt jeg ikke er den eneste som synes om idéen.

Dog vil jeg lige rette dit blik mod denne tråd:
http://www.udvikleren.dk/Design/Thread.aspx/11/19357/

Her spørg du selv om feedback på et webdesign, ligesom mange andre også benytter Udv.dk til.
Så mit spørgsmål er: Hvis du ikke synes det passer ind i Udv.dk's koncept, hvordan kan det så være at så mange rent faktisk benytter Udv.dk til feedback?



Jeg følger nysgerrigt med i denne debat :)

Mvh.

Kasper (TSW)



Jeg følger nysgerrigt med i denne debat :)


Det var godt at høre Kasper ;) Altid dejligt at ejeren viser en interesse i debatterne omkring hans site ;)



Indlæg senest redigeret d. 04.12.2007 16:57 af Bruger #8254
jeg vil sige jeg er enig i at vi burde afholde os helt fra at lave specifikt forum til det
En del af at være webudvikler er at kunne vurdere sit eget arbejde og det selvfølgelig ikke noget der kommer af sig selv, så derfor er det okay at man ved sine første seriøse hjemmesider beder om en kommentar eller to
Men ved at lave et forum til formålet vil man indirekte ligge op til at folk skal poste deres design og ideer og så vil fokus blive flyttet fra udviklingen af siden til det mere overfladiske udseende...

Jeg mener at udvikleren skal handle om UDVIKLING af sider og i mindre grad VURDERING af sider...

just my opinion



Jeg er også enig med Christian. Samtidig har jeg også svært ved at se hvordan det skulle adskille sig for at oprette en tråd i det "normale" grafik-forum.



Jeg er ikke helt enig med dig Christian.
Lad os lave en vurderings-del, til alle ting. Både hjemmesider, spil, små programmer, etc.

Lad alle komme med en kommentar - og evt. en rating, hvis folk bliver glade af dig.
Det vil være en gylden måde at få en masse meninger om programmet i stedet for hele tiden at skulle spamme udviklerens forum.
Det kunne også udvides til at kunne håndtere flere versioner af samme program uden at det kommer til at se dumt ud.:)

Edit/BTW: Der er ingen grund til at der kun skal vurderes visuelt.



Indlæg senest redigeret d. 04.12.2007 17:14 af Bruger #4479
jeg vil sige jeg er enig i at vi burde afholde os helt fra at lave specifikt forum til det
En del af at være webudvikler er at kunne vurdere sit eget arbejde og det selvfølgelig ikke noget der kommer af sig selv, så derfor er det okay at man ved sine første seriøse hjemmesider beder om en kommentar eller to
Men ved at lave et forum til formålet vil man indirekte ligge op til at folk skal poste deres design og ideer og så vil fokus blive flyttet fra udviklingen af siden til det mere overfladiske udseende...

Jeg mener at udvikleren skal handle om UDVIKLING af sider og i mindre grad VURDERING af sider...

just my opinion


Jeg er enig i man skal passe på med at lave sitet om, så der er for meget fokus på vurderingen, men hvad hjælper det at man er god til at kode (udvikle), hvis det visuelle resultat stinker?

Edit/BTW: Der er ingen grund til at der kun skal vurderes visuelt.

Lige præsis det jeg mener ;)



Indlæg senest redigeret d. 04.12.2007 17:17 af Bruger #8254
Er det noget som andre synes kunne være en god ide eller er jeg den eneste?


Det synes jeg er en fin idé. Jeg skal gladeligt stille min yderst veludviklede kritiske sans til rådighed.



Jeg er meget uenig i Christian når han siger at en webudviklers arbejde ikke skulle tillade sig at modtage feedback. Det altid vigtigt at træne sin evne til at se hvad der er flot og grimt. Men feedback er en vigtig del når man laver grafik. Også professionelle bruger feedback når de udvikler. Det ødelægger ikke deres personlige præstation.

Så den link til den forum jeg engang har lavet, er ikke noget jer syntes der er noget forkert i. Jeg syntes bare ikke udvikleren.dk skal begynde at være en side hvor man vurderer hinanden med stjerner og sådan. Og så vil jeg da også lige sige at jeg er enig med Jonas(decko) at kritiken så lige så godt kan foregå i de normale forums. Grafik-forummen eksempel bruges jo næsten allerede kun til det - det er så fald ikke ofte at der bliver spurgt om specifikke teknikker.



<< < 12 > >>
t