Konkurrencer & trådeaktivitet

Tags:    udvikleren.dk

Hej alle

Jeg synes at udvikleren.dk er en super side, dog har jeg i den tid jeg har været medlem kommet på nogle ideer, til forbedringer:

Først og fremmest synes jeg at det ville være super fedt med nogle forskellige konkurrencer her på siden. Det kunne være man skulle lave et fedt design på en hjemmeside. Derefter skulle folk stemme på den de synes var bedst. Til sidst kunne vinderen få nogle UP.
Man kunne evt. lade folk komme med forslag til konkurrencer, og så skulle en admin stå for at få dem igennem.

Jeg kunne også godt tænke mig at der på forsiden var en liste over de mest aktive tråde. Problemet er nemlig at aktiviteten i en tråd ofte forsvinder når den forsvinder fra forsiden.

Hilsen Jakob S-L



Udvikleren.dk har tidligere haft konkurrencer i den stil der. Fx har der været en konkurrence om at lave den bedste artikel. Præmien er oftest bøger som Kasper har fået fra diverse sponsorer.

I 2007 har han ikke haft tid/lyst/lejlighed/anden faktor til at afholde alm. konkurrencer, og uddelte istedet "Udvikler-awards" til de heldige vindere af diverse kategorier (jeg bukker og takker for min præmie).



Kunne man ikke hurtigt finde en frivilig der havde tid/lyst/lejlighed/anden faktor til at afholde nogle konkurrencer. Det kræver vel ikke så forfærdeligt meget. Man skal finde på en konkurrence, og så ordner resten stort set sig selv. Folk kan jo selv stemme så det skal man ikke engang bekymre sig over...

hilsen Jakob S-L



Folk gider sku nok ikke rigtig vinde up. Flere gange har for eksempel Microsoft sponsoreret gaver til konkurrencer her på siden, og det sker da også med et stykke tid imellem at sådan en aktivitet finder sted.



Altså man kan jo allerede nu få garanteret UP for at skrive en artikel, så konkurrencer med UP som præmie vil nok ikke trække super meget kunne jeg forestille mig.

Derimod er bogpræmier fra sponsorer en rigtig god idé som præmie; men jeg er nu også noget af en læsehest.



Selvfølgelig er bogpræmier eller lignende federe, og hvis det er muligt synes jeg da helt klart det er det der skal til. Dog må jeg gøre opmærksom at det med UP'erne lidt var en sidebemærkning. Jeg synes ikke ideen med konkurrencerne skal være overdådige præmier, men at udvikle sig rent IT-fagligt, og i øvrigt kunne se hvordan andre vil løse en given opgave.

hilsen Jakob



t