Windows-monopol og OOXML i EU's søgelys

Tags:    it-nyheder

EU-Kommissionens to nye undersøgelser af Microsofts forretningsmetoder kan munde ud i de hidtil mest omfattende sager mod selskabet.

Læs hele nyheden her: http://www.udvikleren.dk/Redirect.aspx?mode=version2&id=1890



Syntes det er underligt at der her på udvikleren.dk ikke er dukket en nyhed op om frigivelsen af KDE 4.0.



hvilket har helt vildt meget at gøre med Microsoft og EU :P

men det kan jo tænkes at et stykke software af semi-vigtighed til Linux-platformen(der i forvejen mange steder er anset som semi-vigtig), der end ikke er production stable endnu, ikke er helt vildt relevant for Udvikleren..



Nu skal vi jo lige huske på at Udvikleren får sine nyheder fra Version2 og ved brugen af Version2.dk's søgeengine, er den eneste nyhed om KDE 4.0 tilbage fra maj sidste år, hvilket bare omhandlede at KDE 4.0 nu var ude i en alpha udgave.

Så helt så underligt er det nu heller ikke :)



Per, sker den ny bare her fordi jeg ikke har en anelse over hvor jeg da ellers skulle skrive det.

Jamen det er da underligt at Version2 og Comon ikke skriver noget om det. Jeg syntes det er sindsyg vigtigt. Et godt skrivebordsmiljøet er jo nok altafgørende for GNU/linux's succes. Og ville da vært fald være en langt mere interessant nyhed end "Gates-pral afslører Vista-flop" (hvor de sidder og analysere, om gates kom til at sige noget forkert).



Jamen det er da underligt at Version2 og Comon ikke skriver noget om det. Jeg syntes det er sindsyg vigtigt. Et godt skrivebordsmiljøet er jo nok altafgørende for GNU/linux's succes. Og ville da vært fald være en langt mere interessant nyhed end "Gates-pral afslører Vista-flop" (hvor de sidder og analysere, om gates kom til at sige noget forkert).
det er jeg til gengæld helt enig i, det er ærgeligt at nyheder primært drejer sig om Windows miljøet, med alle de programmer der dertil hører.



"Og ville da vært fald være en langt mere interessant nyhed end "Gates-pral afslører Vista-flop" (hvor de sidder og analysere, om gates kom til at sige noget forkert)."

Det var så den subjektive version - kan du komme med en objektiv version også? For så tror jeg at du vil komme frem til den modsatte konklusion :)

Mvh.

Kasper (TSW)



Et godt skrivebordsmiljøet er jo nok altafgørende for GNU/linux's succes.

Det er ganske enkelt forkert.
Jeg er enig i at det er rart med et godt skrivebordsmiljø, men vigtigt vil jeg ikke kalde det. Der findes allerede massere af ganske gode skrivebordsmiljøer. Hvis man vil have mere gejl, så kør vista istedet. Ja der er ganske vist visse vanskeligheder forbundet med at køre vista, men til gengæld følger der et flot klistermærke med.

If it ain't broken, don't fix it.



Felix:
Hvis *nix skal kapre nogle af alle hjemmebrugerne fra Windows, så SKAL der sgu et ordenligt skrivebordsmiljø med, FYLDT med eyecandy. For det er det 'de unge vil ha!'.. Det hverken kan eller vil *nix consumer-producenterne undlade at have med, derfor har stort set alle dists. KDE eller Gnome med som standard.

Hvis vi kigger lidt på den trend der har været de senere år, står det på fladskærme og eyecandy hjemme i stuerne, en trend der ikke bliver stoppet lige foreløbigt.

Hvis *nix skal have en chance for consumers, så skal de også opfylde de krav og forventninger som Microsoft har gjort sit for at løse de senere år.



Jeg er helt enig, jeg mener bare at alt det "gejl" allerede er tilgængeligt.

Jeg har fx. set de mest utrolige ting gjort med Gnome, som ikke er halt så tngt som KDE.
Nej, en virkelig nyhed ville være hvis de fik lukket sikkerhedshullerne i XServeren og effektiviserede den noget mere.



Indlæg senest redigeret d. 17.01.2008 10:54 af Bruger #4414
Nej, en virkelig nyhed ville være hvis de fik lukket sikkerhedshullerne i XServeren og effektiviserede den noget mere.

Enig, men for en ikke-Linuxkyndig vil dette väre volapyk. Det er den slags man på Linux-specifikke nyhedssites ville debattere. Det er ganske enkelt for "Linux"-teknisk og specifikt til at den brede masse vil vide hvad der tales om.



t