Browser detect og viderstilling

Tags:    javascript

Ja det er lidt svært at skue fra titlen, men det jeg leder efter er et script som ser hvilken browser brugen bruger, og derefter vider stiller til en bestemt side.. mest fordi de forskellige browsere ikke læser html ens, så ville jeg lave et script som viderstillede bruger til den side, der passer til den browser brugeren bruger..
Er der nogen der har sådan en kode liggene jeg må låne :P

:D

Mvh David



7 svar postet i denne tråd vises herunder
3 indlæg har modtaget i alt 6 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
CSS hacks benytter sig af forskellige browseres måde at parse CSS på, hvilket sørger for at man kan gemme css kode for nogle browsere, eller bare sørge for at en given browser læser css koden på en anden måde, således at denne også opfatter det "korrekt".

Jeg fandt dette lille site ved at søge lidt på Google
CSS Hacks.



Jeg vil ikke anbefale at bruge forskellige sider til forskellige browser. Du kan ikke regne med at browseren fortæller sandheden, når man spørger hvem den er, og det er umuligt at lave og vedligeholde flere versioner til de forskellige browsere.

Man bør også undgå CSS hacks, men heldigvis indeholder den side Ken linkede til også information om conditional comments, som er langt bedre.

En ting som er meget vigtig at huske, når man vil have sin hjemmeside til at virke i mere end en browser, er at slå Quirks Mode fra.



Hey David,
du kan bruge det her:
http://www.pageresource.com/jscript/jbrowse.htm

men! Det kan ikke anbefales at omdirigere brugere på den måde, eksperimenter istedet med din html/css til det passer og benyt diverse css "hacks" :)



css hacks, det har jeg aldrig hørt om, vil du forklare lidt mere om det??



ja ok..
det kan jeg godt arb med..
jeg gir dig 50.. tak!




Hejsa...

Ville bare sige at hvis du overholder w3's css standarter og skriver *{padding: 0px; margin: 0px;} så opføre alle browsere sig næsten ens. Med undtagelse lige, hvis du laver fieldsets og den slags. Det eneste minus er, at du skal sætte alle dine paddings og margins manuelt.


Venlig hilsen mcardle



t