Countdown med datetime

Tags:    c#

HEj udviklere

Jeg er i gang med en lille C# applikation, der skal udregne antal dage der er tilbage til en brugerindtastet dato.

Indtil videre har jeg kodet følgende:
Det er meget simpelt opbygget i en vinform. Brugeren indtaster en dato dd/mm/yyyy i en tekstboks. Derefter trykker man på en knap(Det er her nedenstående kode ligger).
Det antal dage der er til den indtastede dato bliver udskrevet i en label.
Fold kodeboks ind/udKode 

Det virker fint, bortset fra at det jeg skriver ud i tekstboksen er en masse mærkelige tal.

Jeg skal på en eller anden måde have omregnet det til antal dage.
Det brugeren indtaster er dd/mm/yyyy. DateTime.Now tager dd/mm/yyy/tt/mm/ss. Det er sikkert derfor der kommer en lang talrække.?

Jeg håber i har forstået mit lille problem.
På forhold tak for hjælpen.

Hvis du vil have en DateTime struktur udskrevet i et "rigtigt" format, er det altid en god ide at se på hvilke metoder, der er i DateTime. Der er en metode, der hedder ToShortDateString, som udskriver i det samme format, som du indtaster den i din form.

Hvis du alternativt vil udskrive antallet af dage kan du bruge year og day properties på tsDaysLeft og beregne antallet ud fra det.

Tak for det. Det vil jeg prøve. Hvis jeg ikke kan få det til at fungere, vender jeg tilbage.

Hvis du vil have en DateTime struktur udskrevet i et "rigtigt" format, er det altid en god ide at se på hvilke metoder, der er i DateTime. Der er en metode, der hedder ToShortDateString, som udskriver i det samme format, som du indtaster den i din form.

Hvis du alternativt vil udskrive antallet af dage kan du bruge year og day properties på tsDaysLeft og beregne antallet ud fra det.

Du skal bruge timespan for at fange forskellen..

http://www.codersource.net/csharp_measure_execution_time.aspx

/JJ

t