Vedhæftelser ved artikler

Tags:    udvikleren.dk

Jeg savnder én ting i forbindelse med artikler, og det er mulighed for at vedhæfte filer.

Det vil være praktisk, og en god service overfor læseren hvis denne kunne downlade et zip-arkiv med de kodefiler der er beskrevet i artiklen.

På den måde kan læseren lege med koden, og man kan i artiklen nøjes med kun at gentage den kode som er vigtig, og behøver ikke at gentage såkaldt driver-kode.



Super idé!



Godt nok har mange af de programmører her på siden, går jeg da ud fra, selv et webhotel, hvor de kan smide deres filer ud på, men med hensyn til billeder i artikler, syntes jeg det er en kanon idé! ;)

Jeg vil tro at .zip filerne vil optage en del plads i længden, hvis det er nogle lidt større ting det drejer sig om, men ellers en god idé ;)



Et arkiv af koden til én af mine artikler fylde 21 KB. Dvs. at næsten 50 artikler vil fylde 1 MByte med kode. 50.000 artikler ca. 1 GByte. Med andre ord holder pladsargumentet ikke en tøddel.

Derudover virker det logisk at den site der hoster artiklen også har zip-arkivet med koden. Ideen om at hver enkelt artikelforfatter selv skal sørge for at uploade koden et andet sted er fjollet da det ikke sikrer en ensartethed, og vil efter meget kort tid blive et helvede med døde links osv.

Ergo, det bedste for læseren vil klart være at koden er samme sted som artiklen, og pladsen er intet problem hvad udvikleren.dk angår.



Indlæg senest redigeret d. 22.01.2008 20:28 af Bruger #4522
Jacob: Jeg tænkte hvis man nu inkluderede store filer til databaser eller store grafiske elemeneter? Det er jo ikke alle artikler der er omkring programmering skal du tænke på ;)



Hej Simon,

Vi kan jo allerede uploade billeder til en artikel. Sådanne billeder fylder allerede.

Derudover kunne man sætte en grænse på vedhæftelser per artikel. :pirat:



Jeg er for ideen :)



Det er en rigtig god ide, Jacob. Den er røget på TODO listen :)

Mvh.

Kasper (TSW)



Det er en rigtig god ide, Jacob. Den er røget på TODO listen :)


Super nice :D



Det er en rigtig god ide, Jacob. Den er røget på TODO listen :)


Super nice :D


Siger jeg også :P



t