Hjælp til skole project

Tags:    delphi

<< < 12 > >>
Hej jeg er ved at lave et skole project, og jeg skal ha svar på nogle spørgesmål.

Hvordan fungere pc'en?



11 svar postet i denne tråd vises herunder
3 indlæg har modtaget i alt 3 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
En rigtig god bog til at starte med, hvis du er frisk på at spændere en smule penge (kan evt. købes brugt, det gjorde jeg), er bogen "CODE" af Charles Petzold udgivet ved microsofts forlag. Den er på engelsk men relativ let at forstå og den tager turen hele vejen tilbage fra telegrafens tid op til i dag (mere eller mindre). Den forklarer de grundlæggende principper, som fx. forledes man konstruerer logiske gates ud fra transistorer og derefter hvordan man sætter disse sammen så man kan lægge to tal sammen, osv.

edit:

Fandt lige dette ganske gode review: http://econ161.berkeley.edu/Econ_Articles/Reviews/Petzold.html

Og hvad mit review angår...
Når du har læst denne bog tør jeg godt garantere at du har en grundlæggende forståelse at hvordan en computer virker, ja, formentlig en bedre forståelse af den end de fleste du kender. Det betyder naturligvis ikke at du ligepludselig ved alt om computere, men du ved faktisk no til at du, hvis du er dedikeret nok, kan bygge din egen computer fra bunden.



Indlæg senest redigeret d. 28.01.2008 13:23 af Bruger #4414
Uddybning

Jeg vil godt vide lidt om hvordan programmer og system fungere sammen;)

Og casper din er den bedste intil videre:D


Well nu var jeg også den eneste der havde givet noget du kunne læse på :-)



hey hvad så




Jeg har været igang med noget ligende på teknisk

om det er rigtig ved jeg ikke, men her er det:
http://dumpen.dk/include/files/Hvordan-computeren-virker-Word-2003.doc



Det er fandme et bredt spørgsmål, du bliver nød til at uddybe (evt. også indskrænke) det.
Er det transistorer du vil lege med?
eller er det en højere abstraktion?



Tak casper, jeg vil læse den med det samme, derefter finder jeg ud af hvor mange point du får:D



Indlæg senest redigeret d. 28.01.2008 12:54 af Bruger #13068
Uddybning

Jeg vil godt vide lidt om hvordan programmer og system fungere sammen;)

Og casper din er den bedste intil videre:D



Tak Felix, jeg ville se på vor jeg kan få fat i bogen:)



som det ser ud nu, for Felix og Casper 10 UP vær, men der kan stadig nå og komme flere gode komentare:B



som det ser ud nu får casper 15 UP, og Felix for 5.



<< < 12 > >>
t