Microsoft vil købe Yahoo for 225 mia. kr.

Tags:    it-nyheder

Der er netop kommet et officielt bud på Yahoo fra Microsoft, der vil intensivere kampen mod rivalen Google.

Læs hele nyheden her: http://www.udvikleren.dk/Redirect.aspx?mode=version2&id=1926



Jeg tror det er mindst 7 år siden jeg sidst har skrevet "yahoo" i min browser, så 225 mia., hvilket er et afsindigt stort beløb, kommer ærlig talt lidt bag på mig.



Det er jo smart for Microsoft at overtage Yahoo og hele Yahoo's "kundebase", da det kan bruges til at blive endnu større og derved øge konkurrencen overfor Google.

Men jo, Yahoo er ikke hvad det har været, ikke i Danmark i hvert fald. I USA er de dog fortsat pæænt store afaik.



Jeg tror det er mindst 7 år siden jeg sidst har skrevet "yahoo" i min browser, så 225 mia., hvilket er et afsindigt stort beløb, kommer ærlig talt lidt bag på mig.


Yahoo er flere steder i verden, deriblandt Amerika, større og mere brugt end Google. I Danmark ligger Yahoo stadig meget højt på ranglisterne, desuden.

Men det kommer ikke bag på mig at Microsoft opkøber Yahoo. Men det vil være rigtig skidt for konkurrencen hvis det sker.



Indlæg senest redigeret d. 02.02.2008 10:07 af Bruger #8223
Læste om det i politiken i dag. Sindsyg smart. Yahoo er den 2. største søgemaskine, så det er jo en fin måde at komme af med en konkurrent og blive større, nu når man har kapitalen til at gøre det.

Læste engang noget med at google i Danmark var utrolig meget dominerende, men sådan er det ikke alle steder i verden. Yahoo er stadig en populær søgemaskine i mange lande.

Men 225 mia. kroner er altså alt for mange penge til at jeg kan forestille mig hvor mange det er!



Men 225 mia. kroner er altså alt for mange penge til at jeg kan forestille mig hvor mange det er!

hvis da bare man kunne have en brøkdel af den sum ;)



Men 225 mia. kroner er altså alt for mange penge til at jeg kan forestille mig hvor mange det er!

hvis da bare man kunne have en brøkdel af den sum ;)


HAHA :P, det ville være dejligt...




t