Noget man savner...

Tags:    udvikleren.dk

Ja... lige to ting som jeg anser for rimelig let at lave + det kunne være en super fed feature!

1) Printervenlig version af artikler. (Hvorfor er den blevet fjernet??)
2)En 404 fejlside, så det ikke bare bliver browserens default.



Hvis der skal laves en printervenlig version så synes det skal tilbydes som pdf download, der er dog det problem med layout og sideskift, men på den anden side er et par få hundrede artikler fint kørt stylemøllen på en eftermiddag (eller 10).

En pdf udgave ville også være relativ nem at lave med f.eks. pdflatex



Indlæg senest redigeret d. 05.02.2008 11:30 af Bruger #2967
Hvorfor skal man have noget papir for at læse? Det er bare pisse svært at cut/paste fra et stykke papir... ser ingen grund til at lave et printer venligt output, artiklerne er ikke længere end man kan læse dem i en omgang, det er jo ikke en roman man vil have med i toget.

Og en 404 side ???? ja det er nice-to-have, men du er vel ikke i tvivl om at der er sket en fejl selvom du får den default side...som sådan opnår du rent kommunikationsmæssigt intet ved at lave sådan en side.

Jeg kan finde andre ting der ville være bedre at bruge tiden på...


Jakob: det er sjovt at netop du nævner det, for hvis man går ind på din hjemmeside er det eneste man får en blå baggrund og teksten: You have an error in your SQL syntax; check the manual that corresponds to your MySQL server version for the right syntax to use near ''1'' at line 1

Hvorfor har du ikke selv sådan en side?



Indlæg senest redigeret d. 05.02.2008 11:44 af Bruger #2730

Jakob: det er sjovt at netop du nævner det, for hvis man går ind på din hjemmeside er det eneste man får en blå baggrund og teksten: You have an error in your SQL syntax; check the manual that corresponds to your MySQL server version for the right syntax to use near ''1'' at line 1

Hvorfor har du ikke selv sådan en side?


The Blue Screen of Death! :D

Spög til side. Printvenlig version ville vel väre nice nok, det kan jeg godt se pointen i. Måske man kunne drage nytte af media attributten på <link> tagget, til at linke til et särligt stylesheet når der bedes om at få print?



Brian: Ja det med sql syntaksen undrer mig for sygt?!
På min computer virker den?!!!



En printvenlig version vil være en rigtig god idé - faktisk ganske oplagt.



Skulle man lave en printervenlig side skulle det naturligvis laves on-the-fly, ikke en separat side man skal generere hver gang (fx. pdf). Man kunne eventuelt kigge i retningen af XML/FO sammen med noget XSLT. Går så også ud fra at artiklerne er gemt som XML



Skulle man lave en printervenlig side skulle det naturligvis laves on-the-fly, ikke en separat side man skal generere hver gang (fx. pdf). Man kunne eventuelt kigge i retningen af XML/FO sammen med noget XSLT. Går så også ud fra at artiklerne er gemt som XML


Det er en god idé!



t