C#, C++ eller en helt 3 ting?

Tags:    diverse

<< < 12 > >>
Hej.

Jeg leder efter et nyt sprog at kode i.

Jeg har prøvet Delphi og det virkede lidt "outdated" i forhold til andre sprog. Jeg har prøvet c++, men jeg har ikke helt forstået om der er mulighed for at lave programmer med gui og ikke bare dos vinduer med kommander til.

Derfor spørger jeg:
C# eller C++?

Jeg skal primært udvikle små programmer som en lommeregner, shutdown timer og andet små hvor efter jeg bevæger mig videre til et lidt større program som http://kortlink.dk/4w9b - Dvs. ikke kæmpe spil som WoW eller hvad man nu kan finde på.

Jeg har en del kendskab til php og den genrealle struktur i koding.

Når i foreslår noget ville det være dejligt med et par links til hvor man for eksempel kan lære C++ eller C# fra begyndelsen (Hello world osv.) Evt. en complier

Der bliver jeg nødt til at uenig. Indrømmet, der er initiativer man kan tage for at komme uden om problemet, men som udgangspunkt vil man opleve platformsafhængighed ved udvikling af størrer applikationer i C++.

Kunne du komme med et eksempel på at C++ er mere platformsafhængig end C?
C++ er standardiseret og har været det siden 1998.

Man kan træffe valg om hvilke biblioteker man vil inkludere, og ja, nogle er platformsafhængige. Men der findes masse af biblioteker som sagtens kan køre på flere platforme og man kan sagtens lave store applikationer uden platformsafhængige biblioteker.

Arg kan ikke beslutte mig :S

EDIT: Tror jeg vælger C# da det virker lidt nemmere at komme igang med

mht. udvikling til linux/mac m.m. er det ikke noget jeg tænker på, da det jeg skal lave programmer til kun virker i Windows :P

Indlæg senest redigeret d. 11.03.2008 16:00 af Bruger #11386
Nu har jeg læst til lektion 4 på functionsx og vil høre om jeg har forstået alt det med de forskellige variable typer?

string = tekst (Defineres med ")
int = mange tal
ubyte = til negatve (-) værdier
byte = lidt tal
decimal = til "rene" tal (132542356235 uden .)
object = kan bruges til næsten alt (tal, bogstaver, tal med . og meget mere)
constant = skifter aldrig (konstant)
double = mange tal med .

<< < 12 > >>
t