en fejl i min c# kode

Tags:    c#

Hej Hej igen

kan ikke lige se hvad der er galt i denne kode.

Fold kodeboks ind/udKode 

Håber at der er en der kan se og få den til at kunne kører

Fejl som VS2005 kommer med er:

System.InvalidCastException was unhandled
Message="Et objekt af typen 'ArrayListeksempel.Vare' kan ikke konverteres til typen 'System.String'."
Source="ConsoleSkole1"
StackTrace:
ved ArrayListeksempel.VareCollection.PrintAlle() i C:\\c#\\ConsoleSkole1\\ConsoleSkole1\\Program.cs:linje 79
ved ArrayListeksempel.VareCollectionDemo.Main(String[] args) i C:\\c#\\ConsoleSkole1\\ConsoleSkole1\\Program.cs:linje 17
ved System.AppDomain._nExecuteAssembly(Assembly assembly, String[] args)
ved System.AppDomain.ExecuteAssembly(String assemblyFile, Evidence assemblySecurity, String[] args)
ved Microsoft.VisualStudio.HostingProcess.HostProc.RunUsersAssembly()
ved System.Threading.ThreadHelper.ThreadStart_Context(Object state)
ved System.Threading.ExecutionContext.Run(ExecutionContext executionContext, ContextCallback callback, Object state)
ved System.Threading.ThreadHelper.ThreadStart()
InnerException:

Indlæg senest redigeret d. 10.03.2008 21:25 af Bruger #4316
8 svar postet i denne tråd vises herunder
3 indlæg har modtaget i alt 4 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Fold kodeboks ind/udKode 

Når du nu programmerer i c# bør du nok bruge Properties i stedet for Javas get og set metoder.

Hvis du bruger en generic list i stedet for ArrayList behøver du ikke at type caste objekterne, når du får dem ud igen.

Hvis du kalder ToString på din Vare klasse bliver du nødt til at overskrive ToString for ikke bare at få adressen fra object klassen.

Jeg havde kun lige JCreator til at programmere i, så jeg håber ikke der er syntaxfejl. :S

Indlæg senest redigeret d. 10.03.2008 22:23 af Bruger #13106
Mikkel, med Get* og Set* metoder? Nej da :). Den slags er vi heldigvis sluppet for i C#, hvor en property kan implementeres som Hans Jørgen også har skrevet det, fx sådan her:

Fold kodeboks ind/udKode 

Mvh.

Kasper (TSW)

Mikkel, med Get* og Set* metoder? Nej da :). Den slags er vi heldigvis sluppet for i C#, hvor en property kan implementeres som Hans Jørgen også har skrevet det, fx sådan her:

Fold kodeboks ind/udKode 

Hej Kasper. Det var også det jeg mente... at du bruger get { } og set { }. jeg havde bare forvækslet Hans og Mortens kode :) Get() & Set() er jo ikke properties, men blot en alm. function/method

Indlæg senest redigeret d. 11.03.2008 14:04 af Bruger #404
Det var ikke en ide at fortælle os lidt om hvad dit problem er, så vi evt. kan slippe for at sidde og nærstudere alle linjerne af din kode i et forsøg på at gætte os frem til det? :)

Mvh.

Kasper (TSW)

JO :$

Fold kodeboks ind/udKode 

Din foreach virker ikke da det ikke er en ArrayList af strings du har. Hvis du skriver foreach (object s in v) så skulle de virke.

Når du nu programmerer i c# bør du nok bruge Properties i stedet for Javas get og set metoder.

Øhhhhh nu er det jo faktisk sådan man laver properties i C#?

Præcis, så er vi enige ;)

Mvh.

Kasper (TSW)

t