Domænehaj scorer tykt på danskernes tastefejl

Tags:    it-nyheder

En tjekke har opkøbt i hundredvis af danske domæner, der alle har det til fælles, at de minder lidt rigeligt om andre kendte danske domæner.

Læs hele nyheden her: http://www.udvikleren.dk/Redirect.aspx?mode=version2&id=2024



Så er det jo godt at DK Hostmaster, foreskriver sig retten til at annullere et domæne, såfremt det har til formål at snyde brugere ind på deres domæne, frem for et andet domæne.

Så mangler vi bare at se at de også gør det.



Jeg kan egentlig ikke se det store problem så længe at man ikke bliver angrebet af popup vinduer, vira, etc. Og så vidt jeg kan se på wwwdanskebank.dk, så er det ikke tilfældet. Så fyren er jo bare smart, det er sgu ikke en forbrydelse som jeg ser det.

Min nuværende browser (IE7) gør faktisk noget lignende per default. Hvis jeg fx. kommer til at skrive udvilkeren.dk, så i stedet for at give mig en fejl 404, sender den mig videre til googles søgeside. Heldigvis loader den hurtigt, så det er ikke noget større problem, men jeg kan ikke bruge det til noget.

Som jeg ser det er der ikke nogen større forskel andet at den ene tjener en smule penge på min tastefejl. Nu når jeg tænker over det har google så ikke også reklamer i deres søgeresultater?

Under alle omstændigheder er det jo ikke noget nyt koncept.

Næh dem jeg virkelig ikke kan lide er dem som sidder og veter på at et firma glemmer at betale sine domæne udgifter og så hugger det for at sælge det tilbage med fortjeneste, eller dem som køber domæner som det er tydeligt vil blive populære og så kan de tjene kassen.





t