Loginsystem

Tags:    php

<< < 12 > >>
Hej
Mig og en af mine venner er igang med at lave et Loginsystem, men vi får hele tiden en fejlmeddelese om at koden og brugernavnet ikke er rigtigt, men det er det?! I får koderne her login.php:
Fold kodeboks ind/udKode 

login-ok.php:
Fold kodeboks ind/udKode 

status.php:
Fold kodeboks ind/udKode 

Tak på forhånd

13 svar postet i denne tråd vises herunder
4 indlæg har modtaget i alt 4 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Fejl:
I jeres "login-ok.php" bruger i sætningen:
Fold kodeboks ind/udKode 

Men jeres kodeords input hedder ikke "password", men "Kode"
Så jeres mysql kode burde være:
Fold kodeboks ind/udKode 

At du skriver med små bogstaver ;)

lower-case = lavere-"kasse" eller lavere-bogstaver altså små bogstaver ;)

Der findes upper-case, som selvfølgeligt så er med store bogstaver, lower-case, som kun er med små bogstaver og så mixed-case som er med blandede bogstaver, altså det du bruger der ;)

Du har jo kaldt dit brugernavn og kode felt for "Brugernavn" og "kode" med stor begyndelsesbogstaver. Som regel er det smart at holde det i små bogstaver for ikke at skrive forkert nogle steder ;)

Prøv at læse din kode igennem, du blander det lidt, med ordene. du bruger eks. password , username, dem kan jeg ikke lige se hvor du skulle få fra,

Og rigtig det simon siger, brug for det meste små bogstaver, det meget nemre at holde styr på.

Og er din mysql database sat rigtigt op ??

prøv at rette denne line:
if($_SESSION['logget_ind] == "1") {

til:

if($_SESSION['logget_ind'] == "1") {

bemærk apostrofet på højre side af "logget_ind".
...

Hold alt kode relateret i ét sprog. "kodeord" findes ikke i den engelske ordbog (se tabellen "users"). Standard for alle variabel-, funktion- og metodenavne er at bruge kameltegnsætning (camel-casing) med lille forbogstav.
Altså varibler og funktioner kan være f.eks.: setCoolName() eller $myName = 'asd' Objekter(classes) starter med stort forbogstav og efterlever resten af camel-casing reglen. F.eks.: "class MailDeamon". Ord som: smart, great, clever, good mm. er bandlyst fra al navngivning.

og den her: lower-case = lavere-"kasse"... haha! :)
"lower case letters" betyder "små bogstaver" eller "minuskler". Ikke "lavere kasse bogstaver". Det er ikke noget du skal fortælle ude i byen i hvert fald. ;)

Indlæg senest redigeret d. 25.03.2008 02:03 af Bruger #10216
Den fejl har jeg rettet , men det virker stadigvæk ikk?

Jeg ved ikke om det har noget med det hele at gøre, men når du har med forms og gøre, og skal angive et "name" på et form element, vil jeg anbefale kun at bruge lower-case.. Alt andet er for uoverskueligt og man bliver mere tilbøgelig til at lave fejl ;)

Ikk for at spille dum, men hvad er lower-case?

My vi få en udskrift fra jeres database?

Gnu, jeg har ikke voldsomt styr på hvordan man lige kunne oversætte det hurtigt, så jeg tog bare og delte ordet op i hvad der først faldte mig ind :D haha .. Tænkte nok det ikke var helt efter bogen ;)

Undskyld jeg først svarer nu, men har ikke været connected..

Tak for det Simon, og skal nok

Men er meget sikker på at min Database er sat rigtig op, Jacob.

Gnu retter det lige, og tak.

Jakob, hvordan en udskrift?

<< < 12 > >>
t