Forslag: Kodeboksen

Tags:    udvikleren.dk

Mit forslag er ret simpelt, og burde väre til at implementere forholdvis smertefrit i den nye version:
Jeg har bemärket at mange nye brugere overser den kode vi skriver til dem, fordi de ikke indser at man ved at trykke på kodeboksen kan få koden at se.

Det vil derfor väre hensigtsmässigt med en slags "pil" ned/op til at indikere at bjälken er interaktiv. Enten det, eller måske endda en pladderpädagogisk "klik her for at se koden" notits i parantes eller lignende. Jeg er forholdsvis ligeglad med hvordan det bliver lavet, men jeg vil virkelig anbefale at der göres etellerandet ved det :)

Ellers god arbejdslyst til Kasper og alle jer andre, og god (bag-)påske.



Jeg er enig med Per, det kan være nemt at overse kodeblokkene hvis ikke man lige kigger ordentlig efter.



God idé!



man kunne også bare lade dem være udfoldet også lave en option i indstillinger hvor man kan sætte dem til default at være foldet.

Så har nye bruger intet problem da de er udfoldet og gamle brugere ved de kan udfoldes.



Det synes jeg ikke om. Større mængder kode vil gøre siden lang og trættende, også for nybegyndere. Det er meget smartere at siden er overskuelig pr. default, og så kan tilkludres alt efter behov :P



Jeg synes det ville være en god idé at fremhæve, at det er koden der altså står i boksen, men jeg kan nu for godt lide den funktion med at trykke for at se koden, til at jeg ville ændre i det ;)



Okay, jeg ser hvad du mener, Per. Jeg er mest til ideen med at fremhæve lidt mere tydeligt at der er tale om en boks med kode i, fremfor at lade dem være foldet ud som standard. Men, kan I så blive enige om hvordan det ville være optimalt at fremhæve det? :)

Mvh.

Kasper (TSW)



Hvorfor ikke fastsætte en højde på code-blokken eks. 50px og naturligvis fuld funktionel med autoflow og hele pivtøjet. Så kan man trykke på en eller anden "udvid her"-knap.

Det hele er pænt og synligt med usability all over.



Indlæg senest redigeret d. 27.03.2008 19:19 af Bruger #10216
t