Forslag til forbedring af artikel kommentar osv

Tags:    udvikleren.dk

<< < 12 > >>
Hej hej

Jeg sad lige og skimmede "Start på Javascript" ( http://udvikleren.dk/JavaScript/Article.aspx/310/ ) som "lige" er blevet godkendt her på udvikleren.

På den sidste side i artiklen, bliver der linket til en tråd i Javascript/Ajax forummet. Dette er (sikkert) gjort for at folk kan spørge om hjælp til artiklens indhold osv.
Dette er også gjort, selvom der er en måde at skrive kommentar til en artiklen på i forvejen (og der igennem få hjælp, stille spørgsmål, komme med rettelse osv.)
Problemet med den nuværende funktionalitet er bare, at der ikke er nogen mulighed for at personen der har skrevet artiklen, eller andre interesserede, at følge med i, når der kommer nye svar/spørgsmål til artiklen.

Ville det ikke være en god ide, at lave den nuværende artikel-kommentar-funktionalitet om, så den ligner den der er i almindelige forums? Så man kunne sige at man ville følge med i forløbet på kommentarerne og f.eks. få mere funktionalitet til styling, såsom pre-tags osv?

Bare et lille forslag.



Weee... min artikel.. :P
Hmmm Ja, jeg oprettede tråden fordi at jeg ikke synes at kommentarene skal være spørgsmål, men feedback.

Derfor synes jeg hellere (Hvilket jeg har set inde på GameDev) at der automatisk oprettes en tråd til hver artikel, og at der automatisk bliver linket til den...



Derfor synes jeg hellere (Hvilket jeg har set inde på GameDev) at der automatisk oprettes en tråd til hver artikel, og at der automatisk bliver linket til den...


Ligesom med nyhederne her på siden.
Så skulle man bare have et artikel-forum.




Ligesom med nyhederne her på siden.
Så skulle man bare have et artikel-forum.


Præcis!



Enig med Jakob. Det vil være rigtig nice. Så det stemmer jeg for - hvis altså der var en afstemning :)



Jeg mener dog ikke man skal afskaffe kommentarerne fra selve artiklen. Mener det er meget godt at have feedback, ris, ros osv. i selve artiklen, og så have spørgsmål i en forum-tråd.



Er det ikke lidt rodet at have to steder hvor folk kan komme med feedback (ordet omfatter jo som sådan både ris/ros, spørgsmål og mere generelle kommentarer)? Det er jo okay at have intentioner om at folk skal bruge kommentarerne til ris/ros og forum til spørgsmål, men i virkeligheden vil der jo altid være nogen der gør det stik modsatte :)

Mvh.

Kasper (TSW)



Er det ikke lidt rodet at have to steder hvor folk kan komme med feedback (ordet omfatter jo som sådan både ris/ros, spørgsmål og mere generelle kommentarer)? Det er jo okay at have intentioner om at folk skal bruge kommentarerne til ris/ros og forum til spørgsmål, men i virkeligheden vil der jo altid være nogen der gør det stik modsatte :)


Jo det synes jeg også det vil være. Det vil ikke være til at styre og vil bare være meget rodet. Et sted til både spørgsmål, ris, ros osv. vil være fint - det må bare gerne have lidt flere funktioner end de nuværende artikelkommentarer. F.eks. kunne det være fedt hvis det fungerede lidt ligesom nyhederne der også har deres eget forum med en tråd til hver nyhed.

Men jo, der skal kun være et sted og ikke to (IMO).



Ja, jeg synes sådan set også det ville være lidt rodet. Men omvendt hader jeg når artikler bliver 4 kilometer lange pga. alle de mange spørgsmål. Så skulle det være noget med at ham der havde lavet artiklen kunne moderere kommentarerne, men det ville også være et stort arbejde at kode.



Ja, jeg synes sådan set også det ville være lidt rodet. Men omvendt hader jeg når artikler bliver 4 kilometer lange pga. alle de mange spørgsmål. Så skulle det være noget med at ham der havde lavet artiklen kunne moderere kommentarerne, men det ville også være et stort arbejde at kode.


Men man kunne bare droppe kommentarer i enden på artiklerne og have hver artikel ha' sin egen tråd, på den måde bliver de to ting adskilt. Og efter artiklen kunne der så automatisk indsættes et link til tråden.



Ja, det var sådan set også det jeg sagde og mener.

Men i har ret i at det ikke bør være 2 steder!



<< < 12 > >>
t