Søgemaskiner skal slette brugerdata

Tags:    it-nyheder

Medmindre søgemaskinerne kan bevise, at det er nødvendigt at gemme data, skal de slettes inden for et halvt år ifølge EU.

Læs hele nyheden her: http://www.udvikleren.dk/Redirect.aspx?mode=version2&id=2080



Der er vel også sjælden grund til at gemme det længere?
men hvad med sites som [url="http://www.archive.org/web/web.php]The internet wayback machine[/url]



Archive.org gemmer én side af gamle websites. Det kan næppe anses som misbrug af personoplysninger.

Men Googles, m.fl., skandaløse og systematiske logning af alt der kommer igennem deres servere, og afståen fra at slette det igen, er intet mindre end dybt kritisabelt.

Og denne opførsel vil rapporten fra EU ikke ændre på. Den er skrevet i så vagt og inkonsekvent en tone, at den næppe bliver taget seriøst nogen steder.

I det hele taget lægger rapporten op til, at søgemaskinerne skal slette brugerdata hurtigst muligt og ikke gemme dem længere, end firmaerne kan dokumentere, at det er nødvendigt. Det skriver BBC.

Google vil til enhver tid kunne "dokumentere" at det er "nødvendigt" for at levere de services de leverer, at misbruge folks privatliv. Men uanset hvor meget de kan dokumentere det, så skal de bare ikke have lov til det! Inkonsekvente EU vatp*kke.

Rapporten til EU-Kommissionen anbefaler ifølge BBC også, at søgemaskinerne ikke får lov til at indsamle data og bruge dem til at vise målrettede reklamer til individuelle brugere, medmindre brugeren har givet sin accept.

Dette tiltag ville heller ingen forskel gøre, eftersom alle søgemaskiner så bare ville lave en lille notits om at man ved at bruge deres service, gav sit samtykke til bla.bla.bla. Forbyd svineriet, siger jeg, eller lad helt være med det der populistiske pladder.



Men Googles, m.fl., skandaløse og systematiske logning af alt der kommer igennem deres servere, og afståen fra at slette det igen, er intet mindre end dybt kritisabelt.


Hvorfor er det dybt kritisabelt?:)



Men Googles, m.fl., skandaløse og systematiske logning af alt der kommer igennem deres servere, og afståen fra at slette det igen, er intet mindre end dybt kritisabelt.


Hvorfor er det dybt kritisabelt?:)

Jeg ved ikke om du har hørt om en fiks lille ting kaldet "privatlivets fred"? :)



Men Googles, m.fl., skandaløse og systematiske logning af alt der kommer igennem deres servere, og afståen fra at slette det igen, er intet mindre end dybt kritisabelt.


Hvorfor er det dybt kritisabelt?:)

Jeg ved ikke om du har hørt om en fiks lille ting kaldet "privatlivets fred"? :)

Tjoo.. Har hørt om det:)
På mig lyder det som om det er et behov du har, men som ikke alle nødvendigvis har. Er det rigtigt?



Men Googles, m.fl., skandaløse og systematiske logning af alt der kommer igennem deres servere, og afståen fra at slette det igen, er intet mindre end dybt kritisabelt.


Hvorfor er det dybt kritisabelt?:)

Jeg ved ikke om du har hørt om en fiks lille ting kaldet "privatlivets fred"? :)

Tjoo.. Har hørt om det:)
På mig lyder det som om det er et behov du har, men som ikke alle nødvendigvis har. Er det rigtigt?

Ikke-troende har heller ikke behov for religionsfrihed. Ikke desto mindre skal religionsfriheden være der.
Det kan godt være at du er ligeglad med dit privatliv. Men derfor skal folks privatliv som helhed stadig beskyttes.



Ikke-troende har heller ikke behov for religionsfrihed. Ikke desto mindre skal religionsfriheden være der.
Det kan godt være at du er ligeglad med dit privatliv. Men derfor skal folks privatliv som helhed stadig beskyttes.

Det er slet ikke til at sammenligne det med religionsfrihed!! Den eneste lighed er vist at begge indeholder "frihed". Man bliver ikke overvåget af at Google husker hvor du har været på deres hjemmeside. Du kan bare lade være med at bruge den, hvis det er så helligt for dig...



Ikke-troende har heller ikke behov for religionsfrihed. Ikke desto mindre skal religionsfriheden være der.
Det kan godt være at du er ligeglad med dit privatliv. Men derfor skal folks privatliv som helhed stadig beskyttes.

Det er slet ikke til at sammenligne det med religionsfrihed!! Den eneste lighed er vist at begge indeholder "frihed". Man bliver ikke overvåget af at Google husker hvor du har været på deres hjemmeside. Du kan bare lade være med at bruge den, hvis det er så helligt for dig...

Man bliver overvåget af at Google husker hvor jeg har været på internettet generelt, jo. Og det er hvad Google logger. De logger hvad jeg søger på, de logger hvilke links jeg trykker på, de logger hvornår jeg gør det, de logger hvilke sider jeg kommer fra når jeg kommer til google. Alt i alt gør de hvad de kan for at spore min, og alle andres, færden på nettet.

Når der kommer overvågningskameraer på gader og stræder, kan jeg jo også bare lade være at gå udenfor en dør, hvis det er så helligt for mig... Gu vil jeg da ej finde mig i sådan noget.



Man bliver overvåget af at Google husker hvor jeg har været på internettet generelt, jo. Og det er hvad Google logger. De logger hvad jeg søger på, de logger hvilke links jeg trykker på, de logger hvornår jeg gør det, de logger hvilke sider jeg kommer fra når jeg kommer til google. Alt i alt gør de hvad de kan for at spore min, og alle andres, færden på nettet.

Den må du forklare nærmere. Jeg har meget svært ved at forestille mig hvordan Google logger din færden på hele Internettet.

Når der kommer overvågningskameraer på gader og stræder, kan jeg jo også bare lade være at gå udenfor en dør, hvis det er så helligt for mig... Gu vil jeg da ej finde mig i sådan noget.

Det har ikke noget med sagen at gøre.





t