Problem med sammenligning af tal

Tags:    javascript

Hey hey.

Jeg sidder lige og leger med et lille hyggeprojekt i javascript. jeg er løbet ind i et mindre problem der undrer mig meget. Jeg har lavet en løkke der skal sammenligne hvorvidt et tal er større eller ej men hvisden skal sammenligne et tal med 1 cifre med et der har flereså kan den ikke sammenligne dem og så stopper min løkke. mine testtal ligger mellem 1 og 20

Jeg er først lige begyndt på javascript så der kan være noget jeg har misset i farten men det er da en så basal operator at det burde virke.

Hilsen fra
Frank Jensen



Indlæg senest redigeret d. 09.04.2008 15:15 af Bruger #13585
Må vi se noget kode?



Må vi se noget kode?


Ja self. jeg mente det var et generelt problem.

Fold kodeboks ind/udKode 




Lidt hjælp til logikken

var val = 1;
val = val + 1;
// val = 2;

var val = '1';
val = val + 1;
// val = '11';
// val starter her med at være en streng-værdi;

Input felter giver strenge. Alt der kommer fra DOM'en er strenge. Alle eksterne resourcer giver strenge.


Nemmeste løsning:
var val = '1';
val = (val*1)+1;
// val = 2;

dvs..

if(val*1 == 2) {
alert("Det er en talværdi. Luk op for noget godt.'");
}



Indlæg senest redigeret d. 09.04.2008 15:30 af Bruger #10216
Mange tak GNU.

Mit problem var at den tog dem som strenge. jeg skulle bare lave det om til dette:
Fold kodeboks ind/udKode 


Det er nemmere i almindelig java hvor man altid skal definere hvilken type variabel man arbejder med. så undgår man ihvertfald denne form for problemer



Kender ikke Java super meget, men skulle du ikke have været ude i en eller anden converterings kald for at gøre det i java, evt. en try catch for at fange exceptions?



Nej nej. så længe at det er samme type variabel og at det er tal så kan man bare bruge almindelige boolske operatorer



ja men det var jo ikke samme type det er jo hele point det ene var en tekst det andet et tal.



Jeg må lige være lidt efter jer:lol: Java og JavaScript er IKKE det samme:@



t