Indy til Delphi 7 (Vista)

Tags:    delphi

Hej, har delphi 7, og viste, det virker fint nok, men kan ikke adde Indys komponenter :( Nogle der kan hjælpe mig med det.

Ps. i må også godt lige give en guid til hvordan jeg installer Indi i mit delphi det kan os være det der er glat :)



9 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 4 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
http://www.atozed.com/indy/Plus/install.EN.aspx

Sidst jeg installerede det var der bare at sige next, next, next og så virkede det.



Hey Dennis,
for at dit program starter op når en bruger logger ind i Windows, skal du tilføje programstien samt eventuelle parametre til registreringsdatabasen.

Hvis det skal starte op for ALLE brugere, lægges det i HKEY_LOCAL_MACHINE\\Software\\Microsoft\\Windows\\Run\
skal det kun være for brugeren benyttes:
HKEY_CURRENT_USER\\Software\\Microsoft\\Windows\\Run\
Fold kodeboks ind/udKode 

koden er ikke testet, men "burde" virke og tilføje "mitprogram" med stien til dit program, til at starte op når windows starter for den bruger du er logget på med.



Mange tak :)

Ved du os en kode for at ens program automation starter op når windows startes ? :)



mange tak begge to :)



Ser lige om det virker :)




Hey Dennis,
for at dit program starter op når en bruger logger ind i Windows, skal du tilføje programstien samt eventuelle parametre til registreringsdatabasen.

Hvis det skal starte op for ALLE brugere, lægges det i HKEY_LOCAL_MACHINE\\Software\\Microsoft\\Windows\\Run\skal det kun være for brugeren benyttes:
HKEY_CURRENT_USER\\Software\\Microsoft\\Windows\\Run\
Fold kodeboks ind/udKode 

koden er ikke testet, men "burde" virke og tilføje "mitprogram" med stien til dit program, til at starte op når windows starter for den bruger du er logget på med.


Hvad mener du med:'
HKEY_CURRENT_USER\\Software\\Microsoft\\Windows\\Run\Jeg har ikke en sådan mappe.... :) Hvor er den placeret?



Ahh hov, glemte lige "CurrentVersion", så det bliver
HKEY_CURRENT_USER\\Software\\Microsoft\\Windows\\CurrentVersion\\Run\\



Okay, men der er stadig ikke en sådan mappe i mit drev.. er det der i C:\\ ??




nej, det befinder sig i registreringsdatabasen :)
hvis du starter RegEdit kan du se indholdet af din registreringsdatabase. derinde ligger det.



t