hjælp bruger Tilmelding

Tags:    asp

Hej jeg er i gang med at skrive it eksamen opgave, vi laver en hjemmeside med tilknyttet database, vi har lavet bruger log in så bruger kan logge ind. Vi skal have lavet en løsning hvor det er muligt at tilmelde sig et stævne ved bare at klikke på en knap. Så det er en eller andet med at brugerens id skal komme ind i en ny tabel.

Håber i kan hjælpe mig! og forstå mit spørgsmål (-:

Mvh. Jeppe Stenbæk




Hmm. nej ikke helt, kan man kun tilmelde sig hvis man allerede er logget ind? I så fald vil det bare være at sætte en session med brugerens id som du henter ved hjælp af et database kald. Kan desværre ikke give et konkret eksempel da jeg programmerer i PHP..



Jakob har fat i det rigtige..

Hvis du når brugern logger ind laver en sesion med personens id (f.eks. Session("user_id")) kan du bare lave en side der skriver det id til databasen..

Fold kodeboks ind/udKode 


Det er bare et meget simpelt eksempel på hvordan det kan gøres ;) Skriv hvis du vil have et mere udbyggende (kan ikke lige huske koden i hovedet, og gider ikke til at åbne DW xD



har i evt. nogle kode eks. hvor man kan se det ??



Altså, når en bruger logget sig ind, bliver der nok angivet en session, og i den session skal du gemme et id (f.eks. Session("user_id") som indeholder id'et "1")

Den side man så bliver smidt på, til at gemme ens tilmelding skal se sådan her ud:
Fold kodeboks ind/udKode 


Det er nok det nærmeste jeg kan vise dig det, uden at få din kode at se først ;)



Mange tak for hjælpen. Det gik først lige op for mig nu at man kunne trykke på kode og så kom den. ;)



virker det også til acces databaser ? for glemte at fortælle at det er det vi bruger !



Det gør det i hvert fald ;)

Selv din forbindelse til access databsen, skal du så selvfølgeligt huske at kalde MM_db_STRING som jeg har gjordt i koden ;)

fx.

<%
set MM_db_STRING=Server.CreateObject("ADODB.Connection")
MM_db_STRING.Provider="Microsoft.Jet.OLEDB.4.0"
MM_db_STRING.Open "D:\\Domains\\beta-designs.dk\\db\\kunder\\db.mdb"
%>

Hvor "D:\\Domains\\beta-designs.dk\\db\\kunder\\db.mdb" er den komplette sti til placeringen af din mdb fil på din server ;)



Du og andre brugere kan måske også få god gavn af denne side:
http://www.connectionstrings.com/
Der kan man finde løsninger på (stortset)alle forbindelses strenge.
Jeg syntes selv det er god hjælp.




t