Hjælp til C# projekt. Får objekt-reference fejl

Tags:    .net

<< < 12 > >>
Hej
Er gået i gang med et større projekt på skolen. Vi koder i C# og jeg går på 2.sem.
Vi har skulle skabe et "Register" (Ligesom et kasseapparat) som skal kunne klare at ordne et salg og senere hen har vi tilkoblet en kunde med oplysninger til salget. Både varer og kunden er hardcodede ind i starten. Alt dette er gået fint ved at skabe følgende klasser:
Store (Butik)
Register
Customer
CustomerCatalog
Product
ProductCatalog
Sale
SalesLineItem

Register er min controller og alt går igennem den. Da det hele blev harcodede ind kunne jeg godt få lortet til at virke, men nu har vi fået besked på at smide GUI på, hvilket ikke umiddelbart virker vanskeligt. Men det er det åbenbart for mig :/

Jeg skal nu skabe en form som man kan bruge til at oprette varer som så skal kunne gemmes i min arraylist som ligger i ProductCatalog. Vi har fået af vide af læren at da Register er controller skal alt fra GUI og ned til model-niveauet foregå igennem Register-klassen.

Det her er første gang vi for det første skaber så store et projekt selv og første gang vi skal "Add" til et projekt. Jeg tror jeg har gjort det rigtigt, men er dog ikke sikker.
Jeg har skabt 1 get og 1 set-metode i Register-klassen, som henholdsvis bruges til at hente det jeg indtaster om varen i textboxene og føre det ned i Register-klassen, her bliver det smidt over i get-metoden som så bliver kaldt af en anden metode i min ProductCatalog-klasse. Her bliver det så tilføjet min Arraylist til vare (Lidt ligesom et lager).

Kan godt se meningen med alt det her, MEN jeg får følgende fejl:

Error 1 An object reference is required for the nonstatic field, method, or property 'Register.SetCreateProduct(ProductDescription)' (Form2.cs 40)

Error 2 An object reference is required for the nonstatic field, method, or property 'Register.GetCreateProduct()' i linje 67 (Kasseregister2)

ER DER IKKE EN VENLIG SJÆL DER GIDER AT HJÆLPE MIG MED DET HER, HAR SPILDT EN HEL UGE PÅ DET HER ALLEREDE UDEN AT KOMME VIDERE

Kode:
Fold kodeboks ind/udKode 

Jeg har tilknyttet hele projekt som fil.
http://www.sendspace.com/file/892yfp

Indlæg senest redigeret d. 25.04.2008 20:49 af Bruger #12411
13 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 4 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Nu kigger jeg lidt i din kode, men hvor henne i koden skulle den blive tilføjet til dit Array? i SetCreateProduct() giver du bare varer2 = varer.

Burde du ikke lave noget tilføjelse til det array eller?

Indlæg senest redigeret d. 29.04.2008 17:14 af Bruger #13106
Desuden, kan du i din Store() få fat i din Register instance ved funktionen getRegister().

<< < 12 > >>
t