Så er der Basic til alle

Tags:    it-nyheder

Verdens grimmeste programmeringssprog er slet ikke gået sin vej. Firmaet REAL Software har frigivet version 2 af dets Basic-miljø, som kan afvikles på Windows, Mac og Linux.

Læs hele nyheden her: http://www.udvikleren.dk/Redirect.aspx?mode=version2&id=2155



Der bliver ikke sparet på negativt ladede tillægsord...

Nyhedsværdien her ligger vist i at det kan compiles på windows, linux og mac til alle disse andre. Yes.. Aldrig set før

"Verdens grimmeste programmeringssprog er slet ikke gået sin vej", "Microsoft holder stadig liv i sin Basic", "... hvor indekser i arrays stadig starter ved tallet 1". Wooo!



Indlæg senest redigeret d. 08.05.2008 20:10 af Bruger #782
Hvad skal man med "Basic" uden linie numre, goto og gosub?



/me ville ønske flere sprog havde goto!

Bortset fra det, så har Jeppe 100% ret. Det er en ekstremt farvet nyhed, og kvaliteten af artiklen er lig nul, ud fra et journalistisk synspunkt.

Med det sagt er jeg helt enig i de negativt ladede ord. BASIC er grimt, og det er Visual Basic også.



Jep, det er en mærkelig artikel.



Det bedste er at den tredje kommentar, siger at de ikke starter ved 1, ikke at jeg kan se hvorfor det skulle være en dårlig ting at starte ved 1 sålænge at man ved at de starter ved 1.



Det bedste er at den tredje kommentar, siger at de ikke starter ved 1, ikke at jeg kan se hvorfor det skulle være en dårlig ting at starte ved 1 sålænge at man ved at de starter ved 1.

Rigtige mænd 0-indekserer, basic knowlegde!



Det bedste er at den tredje kommentar, siger at de ikke starter ved 1, ikke at jeg kan se hvorfor det skulle være en dårlig ting at starte ved 1 sålænge at man ved at de starter ved 1.

Rigtige mænd 0-indekserer, basic knowlegde!

:)



Det bedste er at den tredje kommentar, siger at de ikke starter ved 1, ikke at jeg kan se hvorfor det skulle være en dårlig ting at starte ved 1 sålænge at man ved at de starter ved 1.


Fordi det er en forkert måde at tænke på. Indexet er en displacement i forhold til adressen (variablen), så
Fold kodeboks ind/udKode 
er en displacement på 1...men ikke i Basic hvor det er en displacement på 0.
Mærkelig tankegang.



Indlæg senest redigeret d. 09.05.2008 12:07 af Bruger #2695
t