tænkte over.....

Tags:    linux

Hey tænkte over er det ikke lidt mærkeligt at mange af udvikleren.dk´s reklamer bliver sponsoret af M$ men at vi har et Linux forum, opdagede det først nu



6 svar postet i denne tråd vises herunder
3 indlæg har modtaget i alt 3 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Udvikleren.dk er udviklet .NET framworket... Så det er vel ikke så mærkeligt.
(Men jo det er mærkeligt at Kasper TSW bruger .NET og ikke PHP :P)



Hej Shubi,

Sikke et pjattet indlæg :)

1. Microsoft "sponserer" ikke reklamerne, de har købt en kampagne på den plads som sitet stiller til rådighed. Det kan ca. alle andre også gøre, inkl. diverse Linux firmaer - de skal være velkomne! ;)

2. Hvilke forums der er her på Udvikleren.dk har intet at gøre med hvilke annoncører der er. For det første giver det jo INGEN mening. For det andet ville det kræve at vi konstant skiftede ud i forums. For det tredje tvivler jeg på at I ville finde det synderligt relevant med et "Elsparingsforum", bare fordi Elsparefonden reklamerer på sitet i en periode :)

Og "M$"? Come on, er vi ikke snart nået længere end det pjat? :)

Mvh.

Kasper (TSW)



Sandt at vi har et linux forum, men det meste af den OS-specifikke udvikling og debat går nu under Windows-regi. Dette har ikke noget at gøre med at Microsoft betaler nogle annoncepenge. Dette har noget at gøre med at antallet af Windowsbrugere, dermed også Windowsudviklere, alt andet lige er ret mange gange større end antallet af Linuxbrugere/udviklere. Specielt når vi kigger på Danmark alene.

Bortset fra det, Shubi, vil du også finde masser af Microsoft reklamer rundtomkring på diverse Linux-specifikke sites. Der er faktisk noget hvisken i krogene om, at Microsoft er gavmilde med annoncepengene, når det er til sådanne sites. Rygtet vil vide, det skyldes Microsoft satser på at vinde folk tilbage ;) jeg kan dog ikke stå inde for de rygter, da jeg aldrig har set skyggen af dokumentation for dem.

Og så er jeg enig med Kasper. Vi er gamle nok til at snakke (s)om voksne mennesker. "M$" er noget vi holder til newz.dk flamewars ;)



jeg vil da gerne havde en Elsparingsforum;)



Og vi napper lige Jakob's indlæg også:

1. Der er ingen sammenhæng imellem den teknologi Udvikleren.dk er kodet i og annoncørerne. MS reklamerede også her dengang hvor sitet var kodet i PHP (og gav i øvrigt også præmier til konkurrencer og lignende), og der har aldrig været noget krav fra MS' side om hvilken teknologi der bruges. Jeg lovede ej heller Elsparefonden at slukke helt for mine skærme, i stedet for at lade dem bruge standby strøm, da de reklamerede på sitet.

2. Jeg bruger skam _også_ PHP, bare ikke lige til Udvikleren.dk :)

Mvh.

Kasper (TSW)



ok det var bare noget der faldt mig en



t