MS-Office understøtter ODF og PDF til næste år

Tags:    it-nyheder

Microsoft forventer at understøtte PDF og ODF med Service Pack 2 til MS-Office 2007 næste år. OpenOffice talsmand i Danmark er positiv.

Læs hele nyheden her: http://www.udvikleren.dk/Redirect.aspx?mode=version2&id=2188



Det var da dejligt :D



Nu må vi lige vente og se. Hvis det bare bliver overfladisk read/write support, så kan det ikke bruges til noget. Jeg håber, Microsoft gør en ordenlig indsats for at understøtte ODF, så også de avancerede funktioner kan benyttes, for det vil styrke min, og mange andres, tillid til firmaet betydeligt.



Hmm, jeg tænker bare...
LAWSUIT!
Hvis MS laver seriøst support for PDF, vil de fjerne en betydelig del af markedet fra Adobe, som jo netop lever højt på deres PDF Pro til at fabrikere PDF filer, samt redigere dem.

Men ville da være rart hvis de kunne implementere det ordenligt og verden kunne leve i evig harmoni ...



Hmm, jeg tænker bare...
LAWSUIT!
Hvis MS laver seriøst support for PDF, vil de fjerne en betydelig del af markedet fra Adobe, som jo netop lever højt på deres PDF Pro til at fabrikere PDF filer, samt redigere dem.

Men ville da være rart hvis de kunne implementere det ordenligt og verden kunne leve i evig harmoni ...

Hvad ville Adobe kunne sagsøge MS for? PDF er et åbent format som alle har ret til at bruge og skrive. OpenOffice har understøttet PDF i en rum tid nu, og så vidt jeg ved har Adobe ikke forsøgt at sagsøge Sun?



t