Sikkerhedsguru: Windows ER mindre sikkert end Linux

Tags:    it-nyheder

Sikkerhedseksperten Mikko Hyppönen slår overfor Version2.dk fast, at Windows er mindre sikkert end Linux på grund af bruger-styringen eller mangel på samme, men udbredelse spiller også ind.

Læs hele nyheden her: http://www.udvikleren.dk/Redirect.aspx?mode=version2&id=2209



surprise surprise....



Syntes sku at folk er så uenige om det. Sidste gang en nyhed handlede om dette var det omvendt og så videre.
Men han har nok ret. Linux er sikkerest. Men jeg er overbevist om at linux ville være fuldstændig lige så fucked som Windows hvis de havde den samme markedsandel



Jeg tror også at flere ville vælge Linux hvis det ikke var så pisse svært at installere :S.. d:



Jeg tror også at flere ville vælge Linux hvis det ikke var så pisse svært at installere :S.. d:

Og jeg tror også, at flere ville vælge Linux, hvis de ikke gik med sådan nogle ubegrundede fordomme :)



Linux er ekstrem let at installerer. Jeg tror nærmere at flere ville vælge linux hvis flere hardware-komponents-firmaer sørgede for deres hardware var understøttet, at langt mere software og spil blev udviklet til systemet og hvis linux havde bedre PR.



jeg har prøvet at installere linux på en computer på min gamle skole, vi prøvede at installere linux 3 gange, med 2 forskellige CD'er, den sidste gang vi prøvede blev det installeret :S, så har jeg prøvet at installere linux (ubuntu) på min zepto bærbar 6 gange, med 3 forskellige CD'er :S, og jeg kan stadig ikke få det til at virke.. er jeg uheldig eller bare dum?



Ehm jeg har ingen anelse hvorfor. Du må komme med lidt mere forklaringer, hvordan det gik galt. Personligt havde jeg tidligere også problemer med at installerer linux på grund af mit grafikkorts manglende understøttelse, hvilket efter sigende skulle være et kendt problem. Men de sidste par år er der sket så meget på det plan at der nu som standart i en hvis grad er understøtte af mit grafikkort. Nogle ældre computere kan have problemer som jeg havde. Men det syntes absolut at være en noget der sker ikke så ofte. Alle store producenter laver også drivers til linux som er standart.

Jeg har svært med at forestille dig at det er selve installationen der skulle være svær for dig. Hvis du ikke syntes det er svært at installerer et program på din pc, så er det heller ikke svært for dig at installerer linux.



t