Ny version af Udvikleren.dk!

Tags:    udvikleren-info

Kære Udviklere,

Velkommen til en ny version af Udvikleren.dk. Denne gang håber jeg at det er i orden hvis jeg kalder det for et nyt design - jeg synes i hvert fald nok at der er blevet flyttet rundt på et par ting eller tre :). Det gamle design havde visse begrænsninger og uhensigtsmæssigheder, som det nye gerne skulle håndtere noget bedre. Der har derudover været nogle konkrete ønsker fra forskellige brugere, som jeg har forsøgt at gøre noget ved under udviklingen af denne version af sitet. Jeg synes ikke at der er nogen grund til at forklare ændringerne i designet yderligere, for dem kan I jo passende klikke jer rundt og se. På det mere funktionelle plan er der også sket lidt ændringer - de vigtigste er som følger:


  • Ny fokusbox, hvor jeg vil placere site nyheder, meget diskuterede IT nyheder, samt interessante forumtråde. Det betyder også at der ikke længere er nogen Udvikleren.dk nyhedsboks på forsiden.

  • Kodebokse har nu support for linjenumre samt syntaxfarvning. Derudover er de gjort en smule mere tydelige, efter ønske fra jer brugere, og jeg har sørget for at smileys osv. ikke bliver konverteret til billeder når de er i en kodeboks.

  • Mulighed for vedhæftning af filer til en artikel, noget I også har efterspurgt.

  • Forbedret søgning, med flere muligheder for at opnå mere relevante resultater.

  • Ny og mere avanceret liste over nyeste tråde på forsiden, med support for bladring samt mulighed for at se enten nyeste tråde eller de tråde der sidst er blevet skrevet i.

  • Link i jeres brugerboks til artikelskrivning, igen et ønske I har postet tidligere.

  • Forskellige JavaScript effekter rundt omkring, der gerne skulle gøre sitet endnu lækrere at bruge.



Derudover er der naturligvis blevet ændret en række småting rundt omkring.

Jeg håber at I vil synes om det nye site. Der kan sagtens forekomme fejl rundt omkring, og jeg vil naturligvis sætte stor pris på hvis I skriver dem her, så jeg kan få kigget på det så hurtigt som muligt.

Rigtig god fornøjelse med det nye Udvikleren.dk!


Mvh.

Kasper (TSW)



Indlæg senest redigeret d. 03.06.2008 14:20 af Bruger #1
Nice design



Den første tanke da jeg kom herind for 30 sek siden.... Wauv
det ser rigtig godt ud. Nu skal der undersøges :P

Thumps up :)



En fed ting at lave ville da være en kalender for de vigtigste begivenheder inden for udviklingsverdenen!

Det kunne også være fedt at lave nogle grupper(Ligesom google), men stadig beholde de gamle forums!

Glemte lige til sidst at sige: "Kanon godt design!"



Indlæg senest redigeret d. 03.06.2008 15:37 af Bruger #10980
Hey, flot design, og smarte forbedringer. Jeg er allerede især glad for at man kan se hvilke forumtråde der har nye indlæg, men gider du ikke at overveje at få siden til at huske om man har valgt at kigge efter nye forumtråde eller nye forumindlæg så jeg ikke behøver at ændre det hver gang jeg besøger forsiden?

Ellers rigtig fede ændringer.

PS. jeg tjekker lige syntaxfarvningen...
Fold kodeboks ind/udPHP kode 


EDIT:
Evt. noget farvning af "tekststrenge"?



Indlæg senest redigeret d. 03.06.2008 15:48 af Bruger #1739
Det ser faktisk rigtig flot ud i IE! :)

Tjek dog lige FF... Troede siden var blevet hacket da jeg kom ind først.. (V 2.0.0.14 på Vista)
http://peecee.dk/upload/view/117222
http://peecee.dk/upload/view/117223



Min første tanke.. Hvad fanden er der sket her?

1: Den ligner lort i Firefox

2: Kode boksen virker ikke
Fejl:
ToggleCodeBox is not defined
onclick(click clientX=0, clientY=0)



Det er rigtig godt. Meget mere anno 07-08.



Min første tanke.. Hvad fanden er der sket her?

1: Den ligner lort i Firefox

2: Kode boksen virker ikke
Fejl:
ToggleCodeBox is not defined
onclick(click clientX=0, clientY=0)

Min lillebror har 3'eren og den virker der. Undrer mig også meget at, den ikke er virker i ff 2...:S



Min første tanke.. Hvad fanden er der sket her?

1: Den ligner lort i Firefox

2: Kode boksen virker ikke
Fejl:
ToggleCodeBox is not defined
onclick(click clientX=0, clientY=0)


Kode boksen fejler intet.



og lige en mere

Hvorfor er der så meget luft mellem:
<< Side 1 ud af 1 >> og Kontakt | Om Udvikleren.dk | Udvikler Point | Artikel jury | Charts | IT nyheds arkiv | Annoncering

Men ellers ser den fin ud i ie 6, 7 og opera

Så mangler vi bare FF


Kan da bekræfte kode boksen virker i de 3 overstående browsere, men får fejl i FF 2.0



Indlæg senest redigeret d. 03.06.2008 16:05 af Bruger #11386
t