Kommune ønsker Youtube-kritik fjernet

Tags:    it-nyheder

Lolland Kommune appellerer nu til, at kritisk Youtube-klip fjernes. Marianne Truelsen sendte forleden Youtube-klip på nettet, der kraftigt kritiserede kommunens tvangsfjernelse af hendes søn.

Læs hele nyheden her: http://www.udvikleren.dk/Redirect.aspx?mode=version2&id=2218



Hvilket jo er intet mindre end decideret censur. Jeg kan ikke se noget belæg for, at en fjernelse af det klip skulle være, på nogen måde, acceptabelt.

Vi bor i Danmark, og ikke i Kina, right?



Der er noget der hedder bagvaskelse og injurier, man må naturligvis ikke offentligt beskylde navngivne personer for at begå ulovligheder, osv.

For mig at se er filmen heldigvis direkte ulovlig og kvinden risikerer en bøde.



Hvilket jo er intet mindre end decideret censur. Jeg kan ikke se noget belæg for, at en fjernelse af det klip skulle være, på nogen måde, acceptabelt.

Vi bor i Danmark, og ikke i Kina, right?

Det er på ingenmåde censur! Jo censur angående lovgivning... Det er nemlig (hvis jeg husker ret) ulovligt at krænke personer (offentlgt). Derfor er det kvinden gør helt uacceptabelt. Hun skulle gøre som kommunen foreslår...



Det er meget muligt at hun er sur over det.
Men det er jo sandsynligvis også hendes egen skyld.
Jeg kender flere fra min by der gør det men kommunen gør vel bare det de må for barnets skyld.
Hvad skal det hjælpe at hun lægger det op på youtube?
Folk tænker vel bare "og hvad så? Hun skader jo ikke med en video".
I lLemvig kommune (hvor jeg bor) er vi nødt til at spare og det går ud over børn der er fjernet fra familien bl.a min skole der får indstillet ombygningen midt i det hele og aspest i lofterne.
Hvores skole er bedømt sundhedsskadelig.
men det angår jo ikke det.
Andet end at der faktisk er noget der er bare en smule værre, hvordan vil du f.eks. spare penge på en placering af et barn når man alligevel sparer alt hvad man kan...
Smide dem på gaden.
Fjern videoen hvis i vil Lolland men det jælper jo ikke på noget.



Steen, Lemvig (/glemte du lige at tilføje Thyborøn/Harboøre) kommune er jo gået ind i en tid hvor der skal spares. Og det er blandt andet fordi Lemvig kommune har et underskud, som os fra Thyborøn/Harboøre skal dække over. Derfor har vi mistet meget i vores by. Hvad jeg husker, så har Lemvig vist fundet penge til renovationen af jeres lille skole.
Kvinden her, får intet ud af denne video. Andet end latterliggørelse. Hun er jo ikke retorisk i sine besværgelser. Ydermere, lyder hun selv lidt *kukuk* (men det er nok bare mit syn). Hvad der er lovlig i denne sag, vil jeg lade andre om. Jeg grinede bare da jeg hørte videoen.
En helt anden side af sagen, er dog at kommunerne er DÅRLIGE til at tvangsfjerne børn, eller skride ind før det er for sent. Kommunerne, tror jeg, mangler det fornødne personale. Øv for borger som os, men mere øv for alle de ramte familier, som hvert år føler sig dårlig behandlet pga svigt fra kommunernes side.



t