iPhone 2.0 med 3G og GPS til danskerne

Tags:    it-nyheder

GPS, 3G, lidt slankere og nye funktioner til virksomheder er blandt nyhederne i version 2.0 af Apples iPhone, som kommer på gaden d. 11. juli.

Læs hele nyheden her: http://www.udvikleren.dk/Redirect.aspx?mode=version2&id=2232



Nå, hvor mange herinde skal så have sig sådan en? Er iPhone hysteriet også nået til Udvikleren.dk eller hvad? :)

Mvh.

Kasper (TSW)



Man må medgive at de forstår at markedsføre sig, hvor mange firmaer for præsenteret deres produkter i TV2-nyhederne?

Og denne iPhone er vel bare det produkt det burde have været fra starten.

Nej, jeg skal ikke have en iPhone.



Jeg kan ikke helt finde penge til det, men da jeg synes min gamle mobil er brugt nok, må det vel være på tide at spare lidt.. Hehe..

Flere af mine kollegaer har den første Iphone, så jeg har da leget lidt med dem, og kan egentlig meget godt lide design og styresystem.

Dog kan jeg ikke helt forstå at de i Iphone 3G har valgt at skifte metal bagsiden ud med plastik. Endelig havde en mobil der ikke bare var ren plastik, og så dropper de det i anden udgave :(

Men når det er sagt er det altså en fed mobil, der efterhånden kunne lokke lidt. Tror bare det bliver mange penge for nogle funktioner jeg ikke kommer til at bruge.

Kan den ringe og sende beskeder, og har den en kalender en det egentlig nok til mig. Men hvis Apples priser passer kunne det da godt være man skulle købe den. Men hvis dertil skal lægges abonnement og andre udgifter til Telia oveni kan det jo blive en bekostelig affære, især fordi jeg aldrig ville beholde abonnementet hos Telia, de har for mange problemer til mig.

På den anden side er priserne på 3G forbrug alligevel alt for høje i Danmark til at den er interessant, medmindre men kun bevæger sig steder hvor der alligevel er wi-fi.

Så om jeg skal have den eller ej? Det kommer nok mest an på priserne fra Telia..

Just my five cents..



Den nye iPhone ser helt sikker fed ud, men personligt springer jeg over og venter til Neo FreeRunneren udkommer.



Indlæg senest redigeret d. 10.06.2008 00:52 af Bruger #2330
Jep, jeg er enig Bertel - det er godt gået! Jeg har ingen ønsker om at eje et Apple produkt (hvilket vel efterhånden gør mig til en minoritet :P), men bare ved at sidde og læse Engadget's live beskrivelse af konferencen, kan jeg ikke undgå at blive imponeret. De har et utroligt godt greb om folk lige nu, næsten skræmmende godt.

Jeg kan dog ikke undgå at finde det lidt morsomt at de stadig føler at de skal stikke til Microsoft så ofte som muligt, både i reklamer og til deres store konferencer og pressemøder (det er vel nærmest to sider af samme sag for Apple hehe). Hvis vi ser bort fra al historie imellem PC'er, Macs og alt det andet, er det så virkelig nødvendigt at stikke sådan til sine konkurrenter, hvis man i den grad rider på en bølge af succes? Jeg kan ikke undgå at undre mig lidt :). Hvis jeg var Steve Jobs ville jeg sgu nok hellere være en smule beskeden og ydmyg, man ved aldrig hvornår det går ned af bakke igen ;)

Mvh.

Kasper (TSW)



Syntes ikke det er hysteri fordi man ikke vil have en mobil som kun har touchscreen, og mp3-afspilning som ikke som standart er plug and play. Og så heller ikke har kamera. Det syntes jeg er lidt latterligt sagt.

Jeg er ikke en tilhænger af iPod hvilket jeg også tidligere har ladet komme til kende, men det har mere at gøre min prioritering og forventninger om en mobiltelefon og en mp3. Hvis man mere ønsker design og stil, fremfor funktionalitet og frihed, jamen så er iPod da et fremragende bud.

Læs min mening om iPod her:
http://www.shafh.dk/blog/kommentar.php?id=39



Men jeg må også sige at jeg syntes iPhone er en sindsyg flot telefon, og nyheden her er absolut interessant



Indlæg senest redigeret d. 10.06.2008 14:58 af Bruger #5097
Shafh, jeg ville VIRKELIG ønske at du læste trådene lidt bedre efter før du svarede, og evt. også dine egne svar, før du poster. For det første snakker jeg om det hysteri der er hos en masse, primært nørder, for at få fat i denne telefon - du snakker om et hysteri for at UNDGÅ at få den?! Misforstår jeg dig helt nu eller hvad? Det er jo meget rart at vide, når du fortæller mig at noget jeg ikke føler at jeg har sagt, er latterligt :). Hvad er det helt præcist du mener der er latterligt?

Derudover så har både første og anden generation af iPhone kamera, så det aner jeg heller ikke hvor du får fra :)

Så snakker du videre om iPod, på trods af at vi andre diskuterer iPhone. Det undlader jeg blot at kommentere på.

Mvh.

Kasper (TSW)



Uhh sorry Kasper. Dit første indlæg var bare lidt kort, og fik mig hurtigt op på dubberne. Det må jeg hurtigt tage i mig.

Men okay. Taler om iPod fordi de argumenter jeg kommer om vedrørende iPod jo stadig findes til iPhone.



Altså, nu har jeg ikke selv hverken en iPhone eller en iPod, men umiddelbart ville jeg besvare de 5 punkter på din liste sådan her, når vi taler om iPhone, nu hvor du påstår at den er lige så gyldig som for iPod:

1. Jeg kan ikke forestille mig at iPhone er harddiskbaseret, det er nærmere noget Flash hukommelse af en art.

2. Du kan sikkert nok komme rundt om det på en eller anden måde, men ja, Apple's produkter er ret tæt forbundet med iTunes. Om det er godt eller skidt må den enkelte så vurdere. Personligt vil jeg ikke have iTunes på min maskine hvis jeg kan slippe for det, men omvendt har jeg set det i funktion, og det virker nu ganske smart, hvis man har en iPod eller en iPhone :)

3. iPhone har WLAN, så mon ikke det kan bruges i stedet for kabel? Igen, det er ikke noget jeg selv har prøvet, det virker bare logisk - Windows Mobile enheder kan i hvert fald :). iPod Touch har jo i øvrigt også WLAN. UPDATE: Nå, det kan man så ikke, læste jeg lige et andet sted. Lidt tosset. Men stadig, det er de færreste mobiltelefoner der kan sættes direkte ind i USB porten, så det er ikke rigtigt så meget en iPhone svaghed :P

4. Husk nu på at både en iPhone, samt avancerede iPod's som fx Touch, er enheder der suger en del batteri, netop fordi de kan LANGT mere en standard MP3 afspiller. Du kommer næppe langt med et par AAA batterier her, og argumentet er jo lidt tosset når det bruges i forbindelse med iPhone, da det, så vidt jeg ved, er de færreste mobiltelefoner der kører på AAA batterier ;)

5. Så vidt jeg ved følger der en lille fin oplader med til iPhone, som fint kan sluttes til almindelig strøm - at oplade den via computeren er nok bare et ekstra tilbud her.

Alt i alt synes jeg at din liste fungerer rigtigt dårligt for iPhone, selvom du påstår det modsatte :)

Og ja, mit første indlæg var netop kort, hvilket bare får mig til at undre mig endnu mere over at du formåede at misforstå det hehe :)

Mvh.

Kasper (TSW)



Indlæg senest redigeret d. 10.06.2008 19:24 af Bruger #1
yep yep yep, jeg skal have fingrene i en iphone til næste uge :) weheeeee... glæder mig.



t