Debian Etch

Tags:    linux

Hejsa.

Jeg har et mindre problem, jeg skal have lavet så jeg kan have 2 domains på samme server.

FX skal min bror bruge den samme ydre IP som mig, men, får så en anden port, og jeg har så standart porten 80.

Nogen der kan hjælpe med at sætte min server op? Eller som har en vejledning til hvordan jeg gør det?

Mvh. Dann.



7 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 3 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Hej Igen Robert.

Vi får en fejl her på vores server når vi forcer restart...

/etc/init.d/apache2 restart
Forcing reload of web server (apache2)...apache2: Could not reliably determine the server's fully qualified domain name, using 127.0.0.1 for ServerName
waiting apache2: Could not reliably determine the server's fully qualified domain name, using 127.0.0.1 for ServerName

Hele koden ser sådan her ud:

Fold kodeboks ind/udKode 




Hejsa.

Jeg har et mindre problem, jeg skal have lavet så jeg kan have 2 domains på samme server.

FX skal min bror bruge den samme ydre IP som mig, men, får så en anden port, og jeg har så standart porten 80.

Nogen der kan hjælpe med at sætte min server op? Eller som har en vejledning til hvordan jeg gør det?

Mvh. Dann.


Web server ?
Du skal da bare bruge virtual hosts. Så er det host navnet, som bestemmer hvilken side, der kommer op.

httpd.conf:
Fold kodeboks ind/udKode 




Hey Robert.

Så langt så godt, den kode der havde jeg faktisk allerde, jeg havde bare ikke kigget ordenligt omkring mig.

Problemet er så, hvis jeg så skal have 5 domains (Lad os sige jeg har købt: 1.dk, 2.dk, 3.dk, 4.dk og 5.dk)
Hvordan skal gratisdns.dk så kende forskel på den samme ipadresse uden at der er angivet en port? :S

Mvh. Danni (Dann's bror)



Indlæg senest redigeret d. 25.06.2008 21:52 af Bruger #6586
Hey Robert.

Så langt så godt, den kode der havde jeg faktisk allerde, jeg havde bare ikke kigget ordenligt omkring mig.

Problemet er så, hvis jeg så skal have 5 domains (Lad os sige jeg har købt: 1.dk, 2.dk, 3.dk, 4.dk og 5.dk)
Hvordan skal gratisdns.dk så kende forskel på den samme ipadresse uden at der er angivet en port? :S

Mvh. Danni (Dann's bror)


Alle domæner skal referere til samme IP adresse. Når web browseren så har fået fat i din web server (forbundet til din IP adresse på port 80), beder den om den forside, som hører til det domæne, som den vil have fat i:

Fold kodeboks ind/udKode 


Så er det den virtuelle host 'www.enside.dk' som der refereres og Apache vil kigge i sin konfiguration for at finde ud af, hvor den skal lede. Det er det der gør en 'virtual host' virtuel...at to forskellige hosts kan ligge på samme fysiske host.



Nu har jeg hørt rygter om at vi også skal ændre nogle ting under /etc/apache2/sites-enabeled/ og et andet directory som jeg husker knabt så godt hvad hedder..... :S



Hej Igen Robert.

Vi får en fejl her på vores server når vi forcer restart...


Smid et default server navn ind i konfigurationen:
Fold kodeboks ind/udKode 




Indlæg senest redigeret d. 26.06.2008 11:29 af Bruger #2695
Nu har jeg hørt rygter om at vi også skal ændre nogle ting under /etc/apache2/sites-enabeled/ og et andet directory som jeg husker knabt så godt hvad hedder..... :S


Det afhænger lidt af hvordan din distribution har layouted konfigurationen. Det der er vist nok Ubuntu måden.

Der er et directory som hedder /etc/apache2/sites-available
Derunder ligger der en konfigurations fil pr. virtual host + en default.
Der er så lavet symlinks til /etc/apache2/sites-enabled for at enable sitet. Kig evt. i /etc/apache2/sites-available/default for hvordan man kan gøre.



t