Flere layer i bitmap

Tags:    delphi

Hej

Hvordan skriver/tegner jeg på et bestemt layer i bitmap?

Mik D



9 svar postet i denne tråd vises herunder
0 indlæg har modtaget i alt 0 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Hvad mener du med layer? RGB?



bmp filer/images har ikke layers.



Hej

OK. Hmm, er det så en ide at benytte et andet format f.eks. PNG?

Mik D



Ja, hvis du har brug for flere layes er du nødt til at bruge et format som png der understøtter det.

Hvad skal du bruge det til?



Hej Bertel

Det jeg skal lave er et underliggende billede, hvor der dynamisk tegnes og fjernes nogle linier som funktion af tiden. 0-20 min rød, 20-40 min grøn og 40-60 min blå. Efter 60 min slettes linien/linierne.

Mik D



Indlæg senest redigeret d. 05.07.2008 11:04 af Bruger #4912
I mit hoved er billeder noget statisk, med undtagelse af .gif Hvis ikke der er ret mange billeder, kan du bruge gif, lav blot de enkelte dele som du plejer og sæt dem sammen til en gif.

For mig lyder det mere som om du skal lave et lille program der dynamisk tegner billedet, det er ikke specielt svært.

Du kan bruge C++, PowerPoint, Java, PHP, eller flash, alt efter hvilke krav der er til "billedet", f.eks. hvilke platform det skal kunne køre på. Er det til web?



Hej

Nej det er ikke web. Det er en Delphi app. bl.a. andet med billedet i form2, se andet spørgsmål.

Det er et landkort (billedet) hvorpå der tegnes/fjernes streger.

Mik D



Jeg ved ikke ret meget om Delphi, men i C++ ville man nok starte med at vise billedet og så tegne stregerne oven på billedet med noget GDI, jeg ved ikke helt hvordan det fungerer i Delphi.

Jeg tror ikke at multi-layer images er løsningen.







t