Dumt?

Tags:    delphi

Måske spørger jeg lidt dumt, men hvilket program skal man bruge til at programmere delphi i??? Kunne nemlig godt tænke mig at starte på det. Synes ikke jeg kan finde det nogle steder.



Delphi er ikke et sprog. Delphi er selve udviklingsmiljøet.

Lige nu er versionen oppe på 2008, hvor den sidste version hed Turbo Delphi Explorer.

For nylig er den del af Borland(dem der oprindeligt lavede Delphi) blevet opkøbt af et stort software firma(Embarcadero Technologies)

På denne side kan du hente Turbo Delphi Explorer:
http://cc.codegear.com/free/delphi
Og her er nogle ekstra ting som du skal installere først: ftp://ftpd.codegear.com/download/bds/bds_2006_trial/english/arch/disk2/prereqs.zip



Er det en trial eller full?



Det er en trial på 100år. Jeg har selv 97 år tilbage på min :)



Delphi er ikke et sprog. Delphi er selve udviklingsmiljøet.


Man kan selvfølgelig diskutere, hvorvidt Delphi også er et sprog. Delphi er rigtig nok, et udviklingsmiljø til Objekt Pascal, men Borland har jo selv udviklet sproget som de har haft lyst til.

Der er mange der benytter Delphi som navn for sproget, så jeg forstår da godt, hvis folk udefra er forvirret.



Tja det kan du godt have ret i. Det er ikke mange år siden at Borland sagde at Delphi var selve sproget, hvilket mange prominente personer ikke syntes om af en eller anden årsag

Det er lidt underligt, ja



Kan jeg kode delphi med Dev C++?



Tja principielt kan du vel godt.. Du kan jo skrive din delphi kode i hvad du end vil skrive det i og så bare hente det ind i Delphi og så compile det der.

Eller du kunne vælge en anden compiler. Jeg er blevet stor fan af Freepascal Compileren der kan compile mange forskellige pascal dialekter. Deriblandt Delphi. Og så kan den compile til et stort antal platforme



t