Program til at sætte ip?

Tags:    c#

Hey

Vi har nogen servere på arbejdet, som mister deres ip ved genstart, nogen der har et forslag til hvordan man får løst det? Vil et C# program være godt at lave det med? De køre selvfølgelig med statiske adresser, så det skal bare være et script der kører en gang når de starter op.

6 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 6 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Hey

Vi har nogen servere på arbejdet, som mister deres ip ved genstart, nogen der har et forslag til hvordan man får løst det? Vil et C# program være godt at lave det med? De køre selvfølgelig med statiske adresser, så det skal bare være et script der kører en gang når de starter op.

Jeg går ud fra i køre DHCP siden serverne "mister" deres adresser når de boot'er, hvorfor resevere i ikke bare de adresser serverne skal bruge i jeres DHCP scope?

Han skrev at de bruger statiske addresser...

kan du ikke bare skrive et batch script og smide det i autorun.bat? :)

noget ala:
ipconfig /release
ipconfig /renew

Hey

Jeg går ud fra i køre DHCP siden serverne "mister" deres adresser når de boot'er, hvorfor resevere i ikke bare de adresser serverne skal bruge i jeres DHCP scope?

Eller konfigurerer serverne til at bruge statiske IP adresser. Det vil være det mest normale.

Jeg vil foreslå i bruger statiske, i det tilfælde at DHCP serveren laver rod/går ned så har jeres servere stadigvæk en ip-adrsse.

Han skrev at de bruger statiske addresser...

kan du ikke bare skrive et batch script og smide det i autorun.bat? :)

noget ala:
ipconfig /release
ipconfig /renew

Okay det med det statiske adresser så jeg ikke lige. Men så vidt jeg ved så /release så frigiver du adressen hvis den har en dynamisk adresse, det samme gælder for renew som bruges når leasetime "lånetiden" for en dynamisk ip-adresse skal forlænges. Hvis det står til statisk burde den ikke under nogen omstændigheder tabe ip-adressen.

Du er sikker på den ikke står på 'dynamic' istedet for 'static'? Jeg ved du har sagt den er statisk men har du tjekket en ekstra gang?

Ja, hvis den er statisk er den statisk..

Mener du at for hver genstart, skal du ind og gøre ip adressen statis påny ? - altså mister den de informationer du skriver under tcp/ip ´-> advancerede -> manuelt.

Ellers : NTBATCH.bat

netsh int ip set address name = "Local Area Connection" source = static addr = 65.88.48.77 mask = 255.255.255.224

Smid dem i loginscriptet.

Mere gennemskueligt:

Fold kodeboks ind/udKode 

?

Vh.

Indlæg senest redigeret d. 29.07.2008 03:21 af Bruger #5789
t