Her er Windows' afløser

Tags:    it-nyheder

Microsoft er tilsyneladende i gang med at forberede et helt nyt kommercielt styresystem. Midori er er kodenavnet, og det bygger på det eksperimentielle system Singularity.

Læs hele nyheden her: http://www.udvikleren.dk/Redirect.aspx?mode=version2&id=2393



Lyder interessant, såvidt jeg husker er deres singularity-ting ikke så dumt.



Bliver en dyr omkostning for firmaer og private at opkøbe nyt software som er lavet til denne nye styresystems serie. Mon ikke at det ville betyde Linux og mac vil få større indflydelse?



Det nye system skulle eftersigende være bagud kompatibelt med alt windows software, så jeg tror ikke det bliver det store problem :).



Nå hmmm forstår så ikke rigtigt hvorfor de kalder det et helt nyt system?



Nok fordi det er designet på en helt anden måde end tidligere. Og fordi det er skrevet i et managed sprog

Det bliver interessant og se om der kommer et microkernel fra Microsoft



Well, Singularity er trods alt en microkernel, så det vil jeg da gætte på at dette spinoff også er. Det sagt er det selvfølgelig ikke en microkernel i ordest traditionelle betydning, for man bruger ikke hardware memory protection - det er der slet ingen grund til pga. det managede sprog. Alt kan derfor kører i samme memory space, uden at kunne forstyre hinanden, hvilket såvidt jeg ved også er grunden til at Singularity overhovedet var en microkernel - den kunne undgå det problem der typisk er i en microkernel, nemlig mange context switches og derfor en dårligere ydelse.



Indlæg senest redigeret d. 01.08.2008 13:15 af Bruger #2330
t