Hyperterminalens opsætning på comporten?

Tags:    delphi

Hej Folkens
Jeg er løbet ind i et lille problem angående noget kodning omhandlende brug af comport (en bluetooth (virtuel comport), som kommunikere med min mobil, en w810i)..
Projektet jeg har gang i er at, sende sms'er osv fra computeren via min mobil, samt at indlæse, et klassisk projekt som en del har lagt arm med.
mit problem er så at: (skal se om jeg kan forklare det, for forstår det ikke helt selv heh)´

Kodningen til at skrive ud til mobilen via comport, og læse ind fungere helt uden problemer så projektet er stor set færdigt.
eller det vil sige næsten helt uden problemer, for problemet er at programmet ikke gider læse ind efter jeg har genstartet min computer, men ligeså snart jeg starter hyperterminalen og connecter til mobilen, behøver ikke sende yderligere data bare disconnect igen, så fungere programmet.
[altså, programmet funger først efter at hyperterminalen har været aktiveret], og det lader til at det bliver ved med at fungere lige indtil jeg genstarter computere, har prøvet at slukke,tænde mobilen, og så fungere programmet stadigt. (så det er noget på computeren?)
så vil hører om der er nogen af jer der har nogen som helst ide, anelse eller ved?! - Hvilke generelle indstillinger hyperterminalen laver på computeren, som så bliver nulstillet ved en genstart. har prøvet at søge en del på google, uden at finde noget svar.

håber meget at der er en der ude der kan gennemskue mit problem og hjælpe mig med at gøre mit projekt færdigt for det er ved at drive mig lidt til vanvid :D - håber ikke min lange tekst har skræmt dig væk.

Mvh. Henrik K. Christensen - Www.Knakke.Dk



5 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 4 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Dette burde klare jobbet. Det er ihvertfald det jeg plejer at bruge. Det kan være du skal tweake de timeout tider lidt afhængig af dit hardware, men alt det information kan du finde på MSDN

Fold kodeboks ind/udKode 




Hvordan åbner du comporten i dit program? Husker du at sætte et rigtigt DCB og timeouts?



Kan godt være det er derfor, men det eneste eksempel angående det jeg har kunne finde på nettet til delphi var noget lignende:

Fold kodeboks ind/udKode 


Har du evt et link til noget du ved der fungere :) ?.. så vil jeg blive glad, kodestump er også godt



Men det skal nok lige tilføjes at når jeg connecter via hyperterminalen så ber den ikke om bound rate osv, det eneste er at jeg kan vælge com5, også trykke enter også er den direkte igang.



Sådan der, det var herligt, nu fungere det :D
du skal have mange tak ;)



t