afvikling af C# kode i DOS

Tags:    c#

<< < 12 > >>
er begyndt at lege med C# og er ved at være godt træt af at skulle skrive stien til mine projekter i DOS for at finde filerne til kompileren.

derfro valgte jeg at skrive dette lille stykke kode for at gøre det hurtigere men kan ikke få den sidste del til at virke...

Fold kodeboks ind/udKode 

håber der sidder en derude med et forslag. og skulle der findes en nemmere vej til kompileren vil jeg da også gerne vide den men stadig også have koden til at virke..

Mvh X_DOT

14 svar postet i denne tråd vises herunder
3 indlæg har modtaget i alt 4 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Du skal klikke på det ikon der ligner play fra mediaplayer så kompiler den og kører programmmet.

Jeg er ikke helt sikker på hvad du ønsker at opnå, men prøv evt at google på Nant, og ellers kan en god oldskool bat fil vel også klare det.

er begyndt at lege med C# og er ved at være godt træt af at skulle skrive stien til mine projekter i DOS for at finde filerne til kompileren.

derfro valgte jeg at skrive dette lille stykke kode for at gøre det hurtigere men kan ikke få den sidste del til at virke...

Fold kodeboks ind/udKode 

håber der sidder en derude med et forslag. og skulle der findes en nemmere vej til kompileren vil jeg da også gerne vide den men stadig også have koden til at virke..

Mvh X_DOT

Øhh...hvor var det lige jeg hoppede af henne ?

Hvorfor bruger du en command prompt til dette ?

Jeg er ikke helt sikker på hvad du ønsker at opnå, men prøv evt at google på Nant, og ellers kan en god oldskool bat fil vel også klare det.

det jeg vil opnå er at ved at kører den exe fil så skal jeg kun skrive projektnavn og filnavn og så kompiler den .cs filen til en exe fil uden at jeg selv skal til at gå ind i den rigtige sti.

har tænkt på en bat fil men vil jo gerne lærer C# nu. så må kunne lade sig gøre.

det eneste som egentligt mangler (tror jeg da selv) er en anden cmd istedet for "console.writeline" så linjen ikke kun bliver skrevet men istedet bliver udført.

Hvis du mener at Console.Write ikke virker så tager du fejl. Console.WriteLine skriver kun til skærmen, det "kører" ikke filen som i dos (kommandopromt)

Du skal kigge på Process.Start(sti_til_fil)

hvilket namespace ligger den under??

nej mener ikke at console.writeline ikke virker men netop at den jo ikke "kører" filen. præcis som du skriver.

synes ikke rigtigt jeg kan få det til at virke stadig.. men jeg vil sætte mig til at kigge lidt videre på det...

Tak for hjælpen. evt svar med mulighed for point så du kan modtage de udlovede point.

Mvh Jens

Jeg venter lige med at svare du skal gerne have det til at virke :)

Prøv at kigge på dette eksemepl. Det er taget fra den samme side.

Fold kodeboks ind/udCSharp kode 

som sagt... er først lige begyndt at arbejde med det så hvis der findes andre alternativer vil jeg da meget gerne hører om det.

<< < 12 > >>
t