Microsoft slukker for Jerry Seinfelds Vista-reklamer

Tags:    it-nyheder

De tre akavede reklamespots med Bill Gates og komikeren Jerry Seinfeld var blot opvarmning for en stor reklamekampagne for Windows, hævder Microsoft.

Læs hele nyheden her: http://www.udvikleren.dk/Redirect.aspx?mode=version2&id=2595



Jeg forstår ikke hvorfor de overhovedet smider så mange penge efter et reklamefremstød for produkt så etableret som Windows. Bevares, det kan da forstås at de investerer i en effektiv reklamekampagne, når de udgiver en ny version af Windows, for ligesom at gøre opmærksom på at den altså eksisterer.

- men at lave generelle reklamer for Windows generelt, synes jeg virker underligt. Jeg tvivler oprigtigt på at folk der bor i en nation, hvor de har råd til fjernsyn, ikke kender Windows. Hvorfor så lave reklamer for det?

Windows er de facto standarden. Det følger med stortset alle maskiner når du køber den, og overalt går firmaer, forhandlere mv. næsten konsekvent ud fra at du bruger Windows - selvom man i stigende grad tager højde for at man måske kører Mac - men det er stadig Windows der er det forventede.

Hvad nytte er en så dyr reklamekampagne til?



t