Google forment adgang til danske love

Tags:    it-nyheder

Google og de andre søgemaskiner har ingen adgang til rigets lovsamling på retsinformation.dk. Et spørgsmål om maskinressourcer, lyder begrundelsen fra Civilstyrelsen, der driver websiden.

Læs hele nyheden her: http://www.udvikleren.dk/Redirect.aspx?mode=version2&id=2602



Årets største faliterklæring :)



Årets største faliterklæring :)

På hvilken måde?



At sitet ikke kan holde til at google indexerer det.

At det skaber mere uhåndterbart trafik. Det ligner et subtext cms, og det håndterer nu fint den, relative lille mængde trafik. Ligegyldigt om det er subtext eller ej, så skal et sitet sku kunne håntere en crawler.



Indlæg senest redigeret d. 24.09.2008 13:02 af Bruger #5789
At sitet ikke kan holde til at google indexerer det.

At det skaber mere uhåndterbart trafik. Det ligner et subtext cms, og det håndterer nu fint den, relative lille mængde trafik.

Ah, ja. Jeg syntes også påstanden om at serveren ikke skulle kunne holde til en smule google-trafik, virkede lidt vag.

Men det er sekundært i forhold til artiklens vinkel, der tilsyneladende forsøger at gøre et ramaskrig ud af, at vi her har en hjemmeside der ikke lukker Google ind! "oh ve oh klage, hvordan kan de dog finde på at lave en robots.txt?!". Og den vinkel forekommer mig forholdsvis ligegyldig. Googles robotter er bygget til at acceptere hvad robots.txt siger de må - så det må stå enhver frit for at disallow'e dem, uden at vi skal lytte til medierne kny. :)



Ja ja enig, det er da noget de selv må fedte med, sitet har måske heller ikke den store betydning for mig, om det er indexeret eller ej.

Men det er mere begrundelserne om hvorfor. At de så mener deres indhold er for komplekst til at blive relevans/generisk indexeret, mener jeg mere er et spørgsmål om lidt SEO. - Man kan selvfølgelig ikke påvirke serp 100%, men man kan da bestemme lidt.

At de så alligevel lade google indexere store områder af sitet virker for mig ulogisk. :)

http://www.google.dk/search?source=ig&hl=da&rlz=&q=site%3Aretsinfo.dk+bek%C3%A6mpelse+af+rotter&meta=



t