At ligge filer ind i delphi7

Tags:    delphi

<< < 12 > >>
Hey, jeg er igang med at lave et lille program, hvor jeg har lavet et password og når man så skriver det rigtige password kommer der en ny form op.

Nu til problemet, i denne nye form vil jeg gerne have en .rar fil som man så kan hente!! Kan dette lade sig gøre ellér hvad?

Steffen



12 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 6 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
En nem løsning vil være at du lægger rar filen ind i programmet som en ressource. Til det kan du bruge Windows Ressource Compiler. Så kan ud i dit program gøre noget ala dette:

Fold kodeboks ind/udKode 


Jeg kan ikke lige huske hvordan du bruger det



RC filer bygges op sådan her:
<navn> <type> <filnavn>

navnet er det navn som din resource ender med at have, så du kan henter det fra programmet.
type skal være RCDATA for binære data.

filnavn er navnet på den fil der skal inkluderes i den resource.

ex:
resource navnet er rarfil og filen hedder password.rar

rarfil RCDATA password.rar

Dette tamper du ind i notepad og gemmer som password.rc hvorefter du kører BRCC32 med password.rc som parameter.



Vil du gerne have at filen ligger inde i programmet så du kan få en SaveDialog til at åbne og sige hvor filen skal gemmes på harddisken?



Ja, DET ER LIGE DET JEG SKAL BRUGE!!!

Steffen



Indlæg senest redigeret d. 05.10.2008 20:16 af Bruger #14240
Hvordan bruger jeg Windows Ressource Compiler?? og hvor skal jeg ligge den fil som jeg vil have ind i delhpi? jeg har lagt koden ind og den virker fint nok!!

Jeg vil gerne have et password på vden knap som man skal trykke på for at downloade filen, men hvordan får jeg passwordet til at virke??



Indlæg senest redigeret d. 06.10.2008 17:01 af Bruger #14240
Lav en fil der hedder password.rc

I den skal der stå:

rarfil RCDATA dinrarfilsomliggerisammemappe.rar

Så kør "brcc32 password.rc"

Det vil generere en fil der hedder password.res. Denne fil skal ligge i samme mappe som dit projekt. I den form hvor du skal bruge filen skriver du så et sted:

{$R password.res}

Derefter vil du kunne bruge det kode jeg skrev lidt længere oppe.

Det vil ikke være en særlig sikker måde at gemme en rar fil i dit program på. Enhver der kender til ressourcer kan uden større besvær hive filen ud af programmet



Nu er jeg da først helt lost!! den fil jeg skal lave er det et notepad dokument??

Og jeg forstår heller ikke denne linje

I den skal der stå:

rarfil RCDATA dinrarfilsomliggerisammemappe.rar
Så kør "brcc32 password.rc"



Det er bare en tekstfil, ja. Der skal bare stå den ene linjes tekst



Ok, nu har jeg så gjort som du sagde, MEN, når jeg bruger den brc32 compiler som er i delphi/bin mappen, så virker det ikk!!



Kan jeg ikke sende dig filerne så kan du gøre det for mig???, det ville være rart:D



<< < 12 > >>
t