Opdatering af siden sender oplysningerne igen!

Tags:    databaser

Jeg har en gæstebog som jeg har skrevet, men hver gang siden opdateres sendes oplysningerne igen til databsen og pludselig ligger der 10 stk ens oplysninger med forskellig autoID.

Jeg har allerede sagt at den kun skal sende til databasen hvis strlen > 0.

$name = $_POST["name_txt"];
$name_len = strlen($name);

IF ($name_len > 0)
{
INSERT INTO.....
}

Det virker også fint nok, men når siden opdateres sendes oplysningerne igen..

Help please!

Mvh
Simon Mortensen



4 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 4 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
hej, hvis du ik vil have din action i anden fil så kan du evt:

Fold kodeboks ind/udKode 


men ellers lav din action i en anden fil



Indlæg senest redigeret d. 08.10.2008 12:03 af Bruger #3427
Hmm er længe siden jeg legede med websites, men plejer man ikke at sende folk videre til en anden "side" når de poster stuff, som så inserter/updater i databasen og redirecter tilbage til forrige side, så hvis de refresher siden der viser gæstebogen, ja så er der ingen data gemt i requesten af siden (altså data til $_POST).



Hmm er længe siden jeg legede med websites, men plejer man ikke at sende folk videre til en anden "side" når de poster stuff, som så inserter/updater i databasen og redirecter tilbage til forrige side, så hvis de refresher siden der viser gæstebogen, ja så er der ingen data gemt i requesten af siden (altså data til $_POST).


Det har jeg så prøvet nu.. Men problemet er der stadig.. når jeg opdaterer siden får jeg en besked om at "siden kan ikke opdateres uden at oplysningerne sendes igen" ok eller annuller"..

Der må da være en hurtig løsning til dette?

Mvh
Simon



Prøv at post spørgsmålet i den rigtige kategori, der plejer folk at være bedre til at hjælpe. Dette har desværre intet med SQL at gøre. Tror du vil få bedre hjælp i en anden kategori.



t