Wikipedia standardiserer: Skifter til Ubuntu

Tags:    it-nyheder

Et miks af en række forskellige Red Hat-styresystemer er blevet for rodet for Wikipedia, der nu standardiserer og skifter til Ubuntu på samtlige 400 servere.

Læs hele nyheden her: http://www.udvikleren.dk/Redirect.aspx?mode=version2&id=2666



Men hvorfor dog til Ubuntu servere? Ubuntu er jo en forholdsvis tung Linux udgave... Hvad med Arch eller Fedora?



Med min minimale viden om Linux undrede det mig nu også. Jeg har altid ansat Ubuntu som værende primært til desktopmarkedet, hvor andre distributioner egnede sig betydeligt bedre til servere. Oh well, de må jo have deres grunde :)

Mvh.

Kasper (TSW)



Jeg har meget svært ved at se fordelene ved Ubuntu servere. Som sagt er Ubuntu lavet til desktoppen og selv server-udgaven er ret tung (for en serverudgave at være).

Arch er et fedt system - kører jeg selv med. Men om det duer til server, ved jeg ikke.

Jeg ville nok vælge FreeBSD (I know - det er ikke Linux), Red Hat eller Debian. Det er i hvert fald lige dem jeg har erfaring med som servere.



De valgte ikke at bruge red hat eller feodora fordi Red hat begyndte at differentiere sine gratis og betalte versioner.
Som der står i nyheden.





t