wamp / xamp servere

Tags:    udvikleren.dk

Hej

jeg er helt ny herinde, så jeg håber at i bærer over med mig når jeg stille et spørgsmål af denne art.

Jeg overvejer at skifte fra Sambar til wamp som server for mine websider, da jeg siden jeg installerede den sidste nye Sambar (ver 7.0) ikke har kunne få min php til at virke. Hver gang jeg forsøger at ændre i mappings indstillingerne, nægte Sambar at loade. så derfor serverskifte.
Men jeg har ledt med lys og lygte efter enbrugermannuel, som ikke er en Apache mannual. eftersom der er diferencer i opsætningen i httpd.conf'en

som sagt håber jeg at i vil bære over med mig, og hjælpe mig på vej. Enten til nogle bøfer eller nogle sit'e om Wampservere.

tage



2 svar postet i denne tråd vises herunder
0 indlæg har modtaget i alt 0 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Hvis valget står mellem wamp og xampp, skal du nok vælge xampp da wamps opsætning er tiltænkt som et lokalt udviklingsmiljø. Det betyder at opsætningen for en wampserver er en smule mere usikkert i forhold til en standard xampp.

Dertil er naturligvis, hvis det er en Linux maskine du bruger så er der er ikke så meget andet valg end xampp eller manuel opsætning.



Hej

Det er en Windowsmaskine med XP prof.

Jeg har og kører stadig Sambar 7.0

htpp://tage.wanthai.dk
$

Og er derfor vandt til et webbaseret interface, så det er her den størse forskel ligger.

Men som tidligere nævnt, sdåhar det fungeret fint under ver 6, men nu kan jeg ikke finde ud af at få den til at acceptere min pho.

Kan de bero i at jeg ikke lægger den i system mappen under windows. Det burde være nok at jeg sætter den i op i at jeg inde i kontrolpanale>Miljøvariabler>i systsemvariabler vælger path>rediger og ssætter den til at pege på c:\php, eller er jeg helt tabt bag ognen:$:$:$



Indlæg senest redigeret d. 12.10.2008 12:02 af Bruger #14265
t