Overføre Tekst til word

Tags:    vb.net

Hej. Jeg er i gang med at lave et program til at udskrive breve, så jeg skal altså have programmet til at overføre dataerne fra en database over til word, et bestemt sted. Jeg tænkte lidt på makroer, men jeg ved ikke om man kan bruge databaser i makroer.
Programmet skal kunne bruges med Office 2003

Jeg bruger VB.NET 2005/08





5 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 4 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Værsågod :D
Fold kodeboks ind/udKode 





Det er lidt mere besværligt hvis det skal være op til Office 2003. Det er jo en "rigtig" bineær fil...

Jeg lavede på et tidspunkt for noget tid siden et system til Office 2007 der kunne lave fakturaer direkte ud fra en database. Fordelen med at bruge Office 2007 er, de åbne standarder det benytter. En docx-fil er jo reelt en zip-fil (hvis du omdøber filen og sætter .zip bag på kan du åbne den som en zip-fil) indeholdende en række XML-filer. En af disse XML-filer indeholder så alt markup til hvad indhold der skal være i word-dokumentet (lidt ligesom en HTML- eller XAML-fil).

Det jeg ville råde dig til at gøre er, at se på muligheden i at benytte VSTO (Visual Studio Tools for Office) til VS:
http://msdn.microsoft.com/en-us/office/aa905533.aspx
Med VSTO burde du netop kune gøre alt det du gerne vil opnå.



Jeg har lavet en kode, der faktisk fungere som en søg/erstat funktion. Den kræver en wordskabelon hvor den søger efter et element og ændrer det til noget data fx hentet fra en database.

fx
(word skabelon)
Hej [brugernavn]

[tekst]

[dato]

Programmet vil her søge efter bl.a. [brugernavn] som det skifter ud med fx Bob


Hvis du er interesseret så skriv, så lægger jeg koden ud her.



Jeg meget intersseret i koden:D. Har søgt rigtig meget omkring på nettet.:(



Mange tak, det var lige det jeg manglede. :D :D



t